1 Senaste redigerad av Oldjunk (2019-10-30 14:58:38)

Hej tänkte kolla om det finns någon vettig baybuss här har alltid varit sugen på en splitbuss men eftersom jag blivit lurad på kontantinsats och lovad affärer gång på gång på gång, och inte vill lägga 3 miljoner på en splitbuss så skiter jag i det nu. ICQ/ao  och kollar här istället om någon har en vettig baybuss att sälja?  ICQ/bf

2

Jag sitter i samma sits har förvisso en bes baybuss 70a , men suget är stort efter splitbuss helst 65a men att lösa det !

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3 Senaste redigerad av Oldjunk (2019-10-31 02:48:15)

kisavw skrev:

Jag sitter i samma sits har förvisso en bes baybuss 70a , men suget är stort efter splitbuss helst 65a men att lösa det !

Okej ja det känns som att Gud har bestämt sig för att prova pissa en person rätt i käften när det kommer till att ha en chans att köpa eller ha lite tur att hitta en splitbuss, har så många skräckexempel på alla gånger det har gått åt pipan så man tror knappt det är sant, trevligt med baybussen  ICQ/bo  ja det är större risk att en fallande kokosnöt trillar ner i huvudet på en i Gullspång än att det går och lösa för min del.  ICQ/bh

4

Vad man vill ha i det här fallet är väl bara en fråga om prioteringar och pengar.

5 Senaste redigerad av Oldjunk (2019-10-31 12:59:00)

Hans Landelius skrev:

Vad man vill ha i det här fallet är väl bara en fråga om prioteringar och pengar.

Ja absolut så är det ju faktiskt, och i det här fallet så lägger jag mina prioriteringar på en baybuss alternativt en frän jänkare som man får om man betalar begärt pris och inget krångel eftersom jag inte tänker lägga sjuka summor på en splitbuss eller bli blåst på kontantinsats inte få köpa för det kanske finns någon som kan bjuda över begärt pris utan att säga till och ditten och datten.  ICQ/ad

6

Oldjunk skrev:
Hans Landelius skrev:

Ja absolut så är det ju faktiskt, och i det här fallet så lägger jag mina prioriteringar på en baybuss alternativt en frän jänkare som man får om man betalar begärt pris och inget krångel eftersom jag inte tänker lägga sjuka summor på en splitbuss eller bli blåst på kontantinsats igen inte få köpa för det kanske finns någon som kan bjuda över begärt pris utan att informera och ditten och datten.  ICQ/ad

har haft runt 100 jänkare /och andra veteranare genom åren där har det alltid varit raka och ärliga puckar så därför prioriterar jag som jag gör. ICQ/az

7

Annars gör som jag, köp ett vrak för 15 å bygg en fejklyx ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickis 61 vw pickis 70  vw buss 59 ``fejklyxen´´

8

Ghia64 skrev:

Ingen dum idé alls skulle jag hitta ett vrak för rimliga pengar så absolut  ICQ/bo

9

Min livsfilosofi har alltid varit att dagens skrot är morgondagens guld. Det är nästan alltid dom som går mot strömmen som gör skillnad och skapar trender. Varför vill alla ha en buss just nu, dom har ju funnits sen sextitalet och var inte så heta för 20 år sen. Tidigare skulle alla ha en splitbubbla,jag köpte mina på åttitalet då dom var iskalla. Det gäller att tänka på vad folk kommer att vilja ha i framtiden. Jag köpte alla del och osynkade växellådor jag kom över under gräddelin och pistageperioden på åttitalet då alla skulle ha synkad låda. Nu är det dags att bygga tillbaka till original och delarna har ett helt annat pris. En original framaxel till en splitbuss eller bay kommer i framtiden att betinga ett högt pris då alla tröttnar på att åka dyngsänkt buss och vill ha komforten tillbaka. Börja även titta på att tillverka delar för att bygga tillbaka alla tubbade hjulhus.

10

Hans Landelius skrev:

Min livsfilosofi har alltid varit att dagens skrot är morgondagens guld. Det är nästan alltid dom som går mot strömmen som gör skillnad och skapar trender. Varför vill alla ha en buss just nu, dom har ju funnits sen sextitalet och var inte så heta för 20 år sen. Tidigare skulle alla ha en splitbubbla,jag köpte mina på åttitalet då dom var iskalla. Det gäller att tänka på vad folk kommer att vilja ha i framtiden. Jag köpte alla del och osynkade växellådor jag kom över under gräddelin och pistageperioden på åttitalet då alla skulle ha synkad låda. Nu är det dags att bygga tillbaka till original och delarna har ett helt annat pris. En original framaxel till en splitbuss eller bay kommer i framtiden att betinga ett högt pris då alla tröttnar på att åka dyngsänkt buss och vill ha komforten tillbaka. Börja även titta på att tillverka delar för att bygga tillbaka alla tubbade hjulhus.

Det har du helt rätt i det är faktiskt så verkligheten ser ut och kommer att se ut. Tyvärr så är jag för ung för att haft chansen är ung i kroppen men väldigt gammal i själen en person född alldeles för sent är bara 24 år och det är bara att acceptera läget känns som att jag vet mer om 50 till 80 talet än vad jag vet om dagens samhälle, men bättre sent än aldrig, det är kanske att jag haft tur med alla andra bilar då jag är som en magnet att springa på gamla veteranbilar rodar och liknande får se det positiva  ICQ/bq

11

Oldjunk skrev:
Ghia64 skrev:

Ingen dum idé alls skulle jag hitta ett vrak för rimliga pengar så absolut  ICQ/bo

Räkna med 4 år ock XXX hundra tusen bara ICQ/bm

Ghia cab 64  vw pickis 61 vw pickis 70  vw buss 59 ``fejklyxen´´

12

Ghia64 skrev:
Oldjunk skrev:
Ghia64 skrev:

Räkna med 4 år ock XXX hundra tusen bara ICQ/bm

Ja precis det är inget litet projekt,  ICQ/bs har blivit lovad en splitbuss ska va dålig enligt uppgift men på korten så ser den hyfsat bra ut för att vara en gratisbuss  som står i en by som lever kvar på 80 talet men det är lite väl mycket som har kommit imellan för det faktiska att få till det med ägaren. Men det vore ju ett bra objekt att börjat på  ICQ/bp