1

Vad finns det för möjligheter att montera kuggstångsstyrning på en -72:as bubbla?
Finns något vedertaget sätt att utföra den modifieringen, och vilka resultat kan man väntas uppnå?

Då jag normalt sitter med handen ända ner i knävecken i syltburken i bussvärlden så är detta lite orörd mark för mig, så förslag?

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

2

Jag har gjort den operationen på min 1303S -73. Inte bolt-on, nej. Den hamnar aningen för högt, 75:orna hade ett djupare urtag i ramtunneln än de tidigare modellerna med snäcka, men inte så mycket att det blir besvärande "bump-steer". Om framvagnen är måttligt sänkt hamnar styrstagen ändå nästan vågrätt. Har 98 bilder från det jobbet, men de ligger på det där [numera] sunkiga Photobucket.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

3

Det var visst inte bara bilder på kuggstångskonverteringen, ser jag nu. Mellanaxeln för styrsnäckan är också för kort och måste förlängas, däremot passar knutarna på kuggstången. Om du inte har rätt mellanaxel, alltså... Kuggstången har fö inte någon nedre gummibälg som snäckan har.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville