nisslars skrev:Du kan ha kommit åt sladden som kommer från startlåset och går till startmotorn. Den sitter med ett flatstift på startmotorn och är lätt att riva loss. Kolla om det hänger någon lös sladd som kommer ut bakom batteriet.
Visst, det skulle vara den första grejen jag kollade vid symptom som ditt.
Jordflätan är ju bra att kolla också, dessa fräts ju med tiden bort, kan ju ha varit så att kopplingsvajen agerade jordförbindelse innan. Jag råkade ut för liknande problem på en förgasare på en buggy där förvärmningsrören inte var anslutna till kaliforniapiporna, förgasaren hade ingen riktig chassijord, eftersom mellanröret i insuget sitter med gummibussningar i de yttre rören (AS eller AD-motor). Shuntventilen och automatchoken funkade väldigt dåligt, hade ibland bara 8-9 volt, det var endast gasvajern som såg till att förgasaren var (dåligt) jordad i chassiet.
(Dessutom var inte den mellersta delen av insuget fixerat så hela paketet med rör och förgasare kunde röra sig någon cm vilket föranledde att gummibussningarna snabbt slets ut och började läcka).
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."