En uppdatering hade nog inte skadat
Bussen har funkat kanon under sommaren och det blev ca 300mil gjorda. Enda problemet jag fick var att generatorn pajade i Göteborg, men vi hittade en billig för 100kr lokalt och skruva dit.
Vi åkte från Laxå ner till Göteborg och sedan tog vi vägen längst Västkusten ner till Malmö, lämnade bussen där och åkte över till Köpenhamn.
Samma väg tillbaka förutom att vi svängde förbi Ullared....
Det gick kanon att sova i bussen men bäddandet var lite bökigt. Inredning är otrligt charmig men inte den smidigaste att bädda. Enklast hade varit en R&R soffa helt klart. Jag har gångjärnen men ska bara bygga soffa....
Sen var det några riktigt varma nätter i den, det löstes med biltema 12v fläkt som fick stå på hela natten på fritidsbatteriet som även drev ett kompressorkyl. Tömde inte ur den nångång
Första turen gick till Tiveden, 15min bort.

Falkenberg, tror jag

För några veckor sen blev det en spontan trip 5min bort från oss. vaknade i en kall buss och for till jobbet direkt efter, helt underbart!

Målet för nästa år är att ha byggt en annan inredning som är mer praktisk än "fin", ju enklare det är att bädda, laga o vara bussen ju flera nätter som kommer spenderas där tror jag..
av dom ca 300 milen, kände jag inte för att jag nånsin behövde högre markfrigång eller feta däck... så jag har börjat gå i andra tankar och ska prova en enkel sänkning.. o andra skor.
En annan rolig detalj är att jag har fått tag på 2 popup tak. Ena är early westytaket som poppas framåt. Andra är late versionen som poppas bakåt o har takräcket/baljan framme.
Jag får se vilket tak jag väljer..
Det är en 72a så den bör ju egentligen ha ett early westy tak, vilket iof är lättare att montera med då de inte behövs så stort hål i taket.
men en late är så mycket mer praktiskt o man får en fullbädd mycket enklare, dock "fel" för årsmodellen och lite bökigare o montera där jag måste kapa bort mycket mer av taket och förstärka med tanke på att man får ta bort balkarna bakom hytten.
Men kul o se hur den kan bli.

Jag har inte gett upp drömmen om en overlander, men jag tänker att en riktig 4x4 är mer passande.... så jag har införskaffat en sprinter 4x4 
Den jag köpte är tyvärr en lågtakare, men hoppas på att hitta ett reimo högtak som jag kan montera på.
Såhär är drömmen att den ska bli..

Enklare med fast säng som man inte behöver bädda ner varje gång, fast kök o reggad för 3st. Lågväxel och diffspärr.
mer inspiration