Är ny här och min sambo, nästa lördag min fru har sagt att hon skulle velat ha en bubbla nån gång i livet. Nu verkar det som om jag av en slump har kommit över en 70:a som är ett objekt. Känns inte ut som att original är så lockande i detta fall även utan nån form av mild custom även om jag normal sett är original fantast. Har aldrig hållit på i en bubbla och det närmaste en VW jag kommit är sambons 00:a Passat men har skruvat i lite av varje traktorer, jänkare och motorcyklar.
Nu till frågan, kan man få dit framskärmar från en äldre bubbla med liggande lysen på bubbla från 1970? Gillar det stuket med liggande framlysen bättre än stående och det hade ju varit enkelt om man vara kan byta skärmar. Eller är det den hårda vägen som gäller att tillverka ny plåt och lägga igen de gamla hålen i skärmarna och passa i liggande lysen?
Bak är jag inne på Fords teardrop lysen så där är det väl att lägga igen och passa in Ford lysena som gäller.
Har klar för mig att detta projekt inte kommer att gå fort och inte bli billigt heller men ser det som en kul hobby. Har lite plåt grejer bla, krym och streckmaskin och ett engelskthjul vilket säkert kan vara bra till plåtjobb på en bubbla.