Skaffade nu på hösten ett campingekipage till, lugn – jag byter inte ut FavoritCamper’n, den får gå i Dalarna några somrar nu så har jag denna för turer runt Stockholmsområdet.
Går väldigt fint, såld -74 i Iowa och kom till Sverige redan -75 med ett amerikanskt par som skulle semestra i Europa.
EDIT: Det stämde inte när jag forskade vidare, pratade med Shipside taxfree cars som tydligen styre upp affären med det amerikanska paret: The story is different, in those days the USD was sky high to European currencies.
Than we sold US specs vehicles to US residents, including VW Campers.
These cars were priced much lower by Shipside than in the US, and sold tax free.
Client ordered there car from us, we took care the car was ready for delivery with the Dutch tax free registration at Amsterdam Schiphol Airport.
The Dutch tax free registration came with an validity of 12 months, some clients re-registered the car in Europe for an longer use.
In general most clients shipped the car to the US after their European trip, we also offered this shipping service.
And some sold the car in Europe, since the car has been used it could be registered as an second hand car, with lower tax.
The PON’s PDI stamp makes it clear the car has been delivered via the Netherlands, and not via the US.
PON’s Automobielhandel is still the Dutch importer of VW vehicles.
Min bil har alltså aldrig varit i Usa, den blev helt enkelt kvar i Europa. Första servicen är gjord på rivieran 

Väldigt välbehållen, har precis gått 10000 mil nu. Föregående par fick motorstopp på en resa en gång och bytte motor till en GE på verkstad, så lika jag har i pickupen. Överdrag och filtar har konserverat inredningen. 

Lackades om utvändigt -91, hållit sig bra under oxiden. 
Finns lite märken ändå, så är lite sugen på tidsenlig dekor, en kompis som är duktigt på photoshop gav mig lite inspiration, så får se hur det går med det
Den lyckade premiärturen gick till Mariefreds camping

Porschenörd som jag är hittade snabbt ett R för Rickard, från en överbliven motorlucketext till grillen. 
Det mest akuta jobbet var nu takgångjärn, de var helt krokiga, gick tungt att de inte lyfte ordentligt. Beställde nya rostfria från JustKampers, riktigt fina och perfekt passform! Nu lyfter de ordentligt och tyget blir spänt igen. (högra är bytt på bilden bakifrån) Passade också på att sätta emellan canvasskydd från VWBusshop. La ett lager plastfolie mellan mot lacken. 

Nu har den fått flytta in i röran, i vinter ska alla fönster och taklister bytas. 
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

Vilken buss!

orangea burkar är att föredra