Hej igen! Plåtjobben avlöser varandra. Behöver byta mina innerskärmar, då mina karossinfästningar har lite rostskador. Inte helt slut dock, men vet inte om det är ok att ”lappa” ihop de vilket jag säker skulle kunna göra. Hur byter jag dessa smidigast. Försökt hitta info. Har någon bytt dessa och har några bilder? Är en 1303s-73 det handlar om. Karossen står på bockar, alltså separerad från plattan.
Tack på förhand!
1 2019-10-06 09:53:10 Senaste redigerad av Crockett (2019-10-06 09:57:25)
Det är bak som gäller. Fram är det fint
Det är bak som gäller. Fram är det fint
Ingen som har några bra tips eller helst av allt bilder på jobbet. Tack!
Jag tror du är är rätt ensammen om arr renovera en så "ny" VW tyvärr.
Jag rostlagade en 1302 för tjugo år sen, och det var i golvet fram, höll på att elda upp hela bilen.
men det är den annan historia :-)
Om du tar några bilder på de områden du vill fixa så, kanske det kan komma goda råd och glada tillrop.
På min 56'a lossade jag bakre karossinfästningarna, lagade upp plåten under. Lagade karossinfästningarna och monterade tillbaka dom. Men jag har noll koll på hur det ser ut på en 1302.
6 2019-10-08 23:43:26 Senaste redigerad av vw1948 (2019-10-08 23:48:25)
Om det är karossinfästningen mot chassit du menar så finns det finns repplåtar att köpa till den sektionen t.ex:https://www.classicvw.se/plat-t1-inners … ts_id/2096
Själva arbetet är kanske enklare om du behåller plattan på så att du får karossfästet i rätt läge mot chassit. Tänk på att du ska få plats med ett gummimellanlägg mellan fästet och chassit.
En länk till hur det görs på en 65:a , ganska likt på din nyare bil.https://www.youtube.com/watch?v=kVgJL4ZdVwE Jag hade kanske svetsat kant i kant istället för att göra som de gör i videon..
Tack för era svar!
Är det lättast att byta dessa karossfästen med plattan på eller inte på egentligen? Hittar ingen bra information om detta nämligen.
Bakdelen hänger i luften, spelar ingen roll med/utan kaross på.
Är det lättast att byta dessa karossfästen med plattan på eller inte på egentligen? Hittar ingen bra information om detta nämligen.
I vws bok så finns det två sätt ett med utan kaross lyft ett utan
Ps ha bakdelen fixerad för i det fästet sitter det en gummi bit som har till att få dörr springerna rätt storlek
Men du har säkert ingen verkstads bok då står det sådana saker i den ( finns även en bok om verktyg som man kan tillverka ) Kan finnas på samba
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Bild..