1

Ny dragkrok inköpt för ca fem år sedan hos Kieft&Klok. Kostade då drygt 6000kr.
Denna passar bäst på en buss med original bakvagn eller "straight axle", INTE IRS. Detta p.g.a. att främre fästet är vid torsionsröret och det krockar med infästning för bärarmar om du byggt om till IRS. (Gissa vad jag har på min buss...).
Inklusive elkit.
Skickas ej, kan assistera med leverans mellan Sigtuna och Dalarna.
Pris 3.500kr

Post's attachments

IMG_1905.JPG, 41.59 kb, 640 x 480
IMG_1905.JPG 41.59 kb, 134 downloads since 2019-09-30 

IMG_1906.JPG, 52.58 kb, 640 x 480
IMG_1906.JPG 52.58 kb, 131 downloads since 2019-09-30 

IMG_1907.JPG, 37.64 kb, 640 x 480
IMG_1907.JPG 37.64 kb, 126 downloads since 2019-09-30 

IMG_1908.JPG, 96.65 kb, 640 x 480
IMG_1908.JPG 96.65 kb, 135 downloads since 2019-09-30 

IMG_1909.JPG, 99.78 kb, 640 x 480
IMG_1909.JPG 99.78 kb, 138 downloads since 2019-09-30 

2

Vad kan man få för dragvikt på den? / Tobbe

3

I Dekra certifikatet står det:
Anhängerlast von 1200kg und einem zulässigen Gesamtgewicht des Kfz von 2550kg entspricht.

Gissar att det är 1200kg släplast och 2550 släp+bil. Min tyska är dessvärre lite dimmig.

Kan nämna att samma drag finns att köpa hos VW up north, pris 6598kr.

4

Undrar om mycket skiljer för att ev. använda det på en 1970 Typ 1. Har haft drag på bubbla tidigare och det ena jag kan se är annorlunda är att det till bubbla var bredare framtill, dvs. det fästes längre ut på torsionsrören.

(aorange)

5

Denna är såld.