1

Vart rekommernderar ni att man ska köpa ifrån , jag behöver egentligen inte byta hela golvhalvan på min -65 utan bara den bakrebiten på ena sidan.

Vad ska man köpa och vart ?
Är det de trevliga grabbarna i skelefteå som gäller eller ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)

2

Dåligt med svar.... Default/hmm
Kollade på CSP och där kostar en golvhalva 1695 st och på Classic vw 2995 st , någon som vet om det skiljer i kvalité på dom ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

3

Kolla med 05-karosseridelar i Örebro... Han brukar kunna skaka fram det mesta inom plåt. ICQ/ag
Tel: 019-320430.

4

billy skrev:

Vart rekommernderar ni att man ska köpa ifrån , jag behöver egentligen inte byta hela golvhalvan på min -65 utan bara den bakrebiten på ena sidan.

Vad ska man köpa och vart ?
Är det de trevliga grabbarna i skelefteå som gäller eller ?

Min erfarenhet: Jag bytte båda golvhalvorna på min -63:a. Hade inget val eftersom det inte fanns ngt golv kvar. Köpte "danska plåtar" från Mekonomen, men det var väldigt tunn plåt i dem. Det kändes när man satt i framstolarna (plåtarna hade nya ditsvetsade golvskenor, men även de mkt tunnare än original).
Är det bara en del av den bakre som behöver bytas på din 65:a, så skulle jag nog bara ha bytt den biten.
Har ingen erfarenhet av golvplåten för 2995:-. Förhoppningsvis så är det tjockare plåt i den (samt med kraftigare stolsskenor). /Anders

VW 1200 -60
VW 1300 -66

5

Meca har lite plåt med. Vet ej kvalite dock.

http://catalog.meca.se/Catalog.aspx?Bra … yType_ID=1

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

6

Originalplåt är mycket bättre än den "billiga" plåten. Så byt inte mer än du behöver om resten är fräscht... Men det går på en tiondel av tiden att byta en "hel halva" än att skrapa underredsmassa, kapa, passa in och fippla med att bara byta en del om karossen lyft och man ska göra en total makeover och lacka om hela chassiet om man ska ha de snyggt och är lite ovan med svets etc. Byta hela halvan är ju väldigt enkelt på så sätt, då är det ju i princip klart för lack och man slipper allt fipplande med underredsmassa och smårostlagning... (har gjort båda).

Lägger man en fals, inte skrapar mer underredsmassa än som precis behövs och inte planerar att lyfta karossen är nog att byta bara den dåliga biten den snabba och bästa vägen...

3000 pix för en halva låter dyrt, nästan i nivå med "gersons splitplattor" som ju sägs vara lika bra som original...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

7

Hm karossen ska lyftas i vilket fall så jag vill laga det seriöst och bra. Men samtidigt så vill jag nog byta så lite av originalplåten som möjligt. Ska bli spännande att se hur det ser ut när man väl lyft karossen senare i höst.
Säg om man bara ska byta en bit av golvet ska man falsa då ? Isf vad är det för verktyg till det ?

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65

8

Hej Billy, skicka över din mail, så ska du få bilder på skärmen/ skärmarna.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

9

25hpman skrev:

Hej Billy, skicka över din mail, så ska du få bilder på skärmen/ skärmarna.

Fixat !

Billy kör.
Citroën XM V6 Break -92
Morris 1100 -65