Med tanke på hur mycket rost det finns på bilen skulle jag rekomendera att kryssstaga upp mellan b-stolparna och kryssa döröppningarna. Bilar i det där skicket kan säcka ihop som en död älg. Det är även viktigt hur du stöttar upp karossen mot golvet. det händer att framluckan inte passar om hela tyngden ligger på reservhjulsbaljan och bakkappan. Ställ stöden där du har kryssat karossen. Lycka till.
Tja skulle velat ha lite expertråd nu, vet lixom inte vart ja ska börja.
Har kapat bort båda värmekanalerna nu och då insåg att även torpedvägg, nedre a stolpe och bakskärmsinfästning behövs bytas.... vart ska ja börja nu, å hur ska jag gå till väga för att få allt rakt och ”på rätt platts”


Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61
I min värld så skuvar man fast dom så kallade värmekanalerna på bottenplattan.dvs i golv plåten.. sen för man in plattan under karossen..då ser man var det behöver kapas bort för att karossen skall möta ner mot plattan.. när man har kapat bort tillräckligt mycket kan karossen skruvas fast mot bottenplattan och värmekanalerna/trösklarna svetsas fast i karossen... I det läget är det bra om man kan montera och provstänga dörrarna innan allt är permanent fast svetsat.
När man svetsat fast allt som man kommer åt från ovansidan så demonteras karossen igen från plattan och svetsar som man inte innan kom åt görs nerifrån. Genom att hissa upp en sida i taget..därefter rostskydd med färg och gärna hålriumsvätska. Liksom lackering. Det är smidigt att göra all renovering av bottenplattan dvs bränseledning broms ledningar ev broms renoveringar ,byte av bussningar till växellänkage innan sedan karossen slutligen monteras med gummimellanlägg på lämpliga platser. Men det e bara så jag skulle gjort.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(

