1

Någon använt insteg till tidig bay från klokkerholm ?
Hur är passformen och kvalitén ?  Jo jag vet att kloperholm inte är de bästa
men tydligen så görs inte insteget (inre och yttre)  av någon annan än klokkerholm.
Annars lär man köpa hela dog leg:et och köper man med "top quality" så kostar det flis !

så nån som använt sig av klokkerholms insteg på sin buss ?

mvh/
Andy

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

2

Har en NOS framskärm... om intresse finns

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Oki mja antar att NOS är rätt dyra prylar ?

4

Enligt gubbarna på classic vw up north är passformen usel/passar inte alls och de har därför plockat bort dessa ur deras sortiment då de har fått mycket klagomål.Jag var i samma sits som dig då jag håller på att byta framskärmar och insteg på min latebay och bestämmde mig för att be en plåtslagare göra instegen till mig. /Max

5

Jag har sett insteg från klockerholm och de är fruktansvärda.
De är så dåligt tillverkade att man knappt tror sina ögon.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

6

Ojoj lät inte alls bra ! ICQ/ac
Ja då blir det inte dom i alla fall då !
Tur att ni delar med er av era erfarenheter ! ICQ/ab
Antingen lär jag försöka laga instegen och "bakstycket" själv eller köpa hela "top quality" skärmar/dog legs !
men dom kostar ju en jäkla slant ICQ/ac
har en inköpslista på typ 20k nu i bara plåt... men ska kolla över om jag kan snickra lite plåtdetaljer själv..
Kostar att renovera  ICQ/be

7

Någon som använt detta golv då ?

https://www.alanhschofield.com/ourparts … 1403Q.html

8

Jag köpte bara yttre skinnet och nedre del av framskärm från klockerholm. Det är relativt mycket jobb men det går att passa in. Jag har även tillverkat den inre delen av nedre framskärmen. Tror personligen att du sparar rätt mycket tid om du köper TQ-skärmar och att det kan vara värt det i efterhand. Tror även att det skiljer relativt mycket i pris mellan paruzzi, Classic vw och vwimporten på dessa delar så titta på samtliga innan du beställer om du bestämmer dig för det! Beställa från England går ju också före utträde ur EU om det är tanken.

9

Stenbergmax skrev:

Jag köpte bara yttre skinnet och nedre del av framskärm från klockerholm. Det är relativt mycket jobb men det går att passa in. Jag har även tillverkat den inre delen av nedre framskärmen. Tror personligen att du sparar rätt mycket tid om du köper TQ-skärmar och att det kan vara värt det i efterhand. Tror även att det skiljer relativt mycket i pris mellan paruzzi, Classic vw och vwimporten på dessa delar så titta på samtliga innan du beställer om du bestämmer dig för det! Beställa från England går ju också före utträde ur EU om det är tanken.

Okej... jo kan tänkas att det är en del jobb att få till klokkerholms insteg.   ICQ/bu
Jo sparar ju tid med TQ men börjar rusa iväg med cash när man kikar på min inköpslista.. hehe.... 
Tacken är att handla det mesta nu hos ah schofield.. och där kostar TQ dog leg 2800 kr styck !
Hum ja kanske får ta en del plåt nu å mer senare...  ICQ/bw

Angående brexit så tänker jag också att det kan bli dyrare med vw prylar och plåt från de svenska
nät butikerna med.. då de tar in från England å så.... eller har jag fel !?  ICQ/bw

10

Stora Problemet med Klokkerholm är inet att de passar dåligt för det gör dom.
Men plåten de är gjorda i är så tunn att det är svårt att få till nått. Och när du fixat allt så är de kass i allafall.

Om du kan fixa en klokkerholm plåt, så kan du bygga en från scratch  i stället.

Jo det blir nog dyrare från england, privatpersoner får batala engelsk moms + tul och svensk moms. Firmor kan ev klara sig med tull och svensk moms 25% (engelska är 20%).

"ljushuvud"

11

Om UK går ur EU behöver kunder från EU inte längre betala engelsk moms, så att bestsälla från UK blir som att beställa från USA eller Kina, dvs. ingen moms i England och svensk moms, tull och förtullningsavgift i Sverige.

Tullen på bildelar är rätt låg - tror den är 4-5%.

12 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-09-19 11:56:14)

HenrikL skrev:

Om UK går ur EU behöver kunder från EU inte längre betala engelsk moms, så att bestsälla från UK blir som att beställa från USA eller Kina, dvs. ingen moms i England och svensk moms, tull och förtullningsavgift i Sverige.

Tullen på bildelar är rätt låg - tror den är 4-5%.

Om man beställer från USA så måste man betala local state tax, har svårt att tänka mig att UK avstår sin VAT för privat export.

Idag betalar man UK VAT 20% i syället för Sveriges 25%.

I morgon betalar man efter ev Brexit,  4-5% tull på artikeln samt 25% moms på hela priset inklusive tull och frakt.

Så det blir dyrare var så säker, dags att börja träna på Tyska och köpa därifrån ;-)

"ljushuvud"

13 Senaste redigerad av 25hpman (2019-09-19 16:01:51)

easos skrev:
25hpman skrev:

Oki mja antar att NOS är rätt dyra prylar ?

2K så får den en NOS höger framskärm. 1968-70(71?)
Men med "insteg" så menar du kanske tröskel under lastrumsdörr? Jag trodde du menade dogleg i fram...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream