526

Pff..född -60...ungdomar.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

527

Det tog lång tid. Det började vid 17 och låg i dvala till 30. Då hette det allsmäktiga forumet vwtyp1.com när man ville lära sig renovera förgasare, ställa ventiler, justera tändning osv. Nu heter det boxerville.
Många namn känns igen. Jb, jn, woffe, dds, många olika falanger med roliga tyskklingande namn från olika landsdelar gör sig åter bekanta i hjärnbarken.  ICQ/ab

Det som för 13 år sedan var en '67 Buggy i klassisk manxstuk är nu en '78 Latebay med insprutare och automagisk växellåda. Invecklingen går framåt!  Default/lol

Under min absens från folkascenen har jag fastnat djupt i ett annat djupt träsk - Alfa Romeoträsket. Inne på femte Alfan nu och har kvar tre i dagsläget.

Senaste projektet mynnade ut i en originalliknande renovering med nykänsla och betydligt rappare motor samt chassi och egenbyggd inredning i originalliknande customstil. Egen design men med hint av det fabriksbyggda. Till min stora (och inte särskilt dolda) förtjusning fick jag ett par sidor i Auto Motor & Sport i somras så egot är uppblåst och på topp. ICQ/ab

Liknande upplägg kommer min baywindow att få. Originalliknande custom. Mer om den i projekttråd framöver när mitt nuvarande projekt kommer ner på hjul igen

Post's attachments

20160824_195450(1).jpg, 433.64 kb, 563 x 1000
20160824_195450(1).jpg 433.64 kb, 375 downloads since 2016-09-11 

Tillbaka där allting startade (då var det en old school '67 Buggy i manxstil)
Nu är det en 1978 VW Latebay camper

Fastnat i Alfa Romeoträsket: 1970 Alfa 1750 Berlina Sydafrikansk touringbilreplica, Alfa 166 3.0 Zender "GTAprojekt", 2006 Alfa GT 3.2.

528

Trevligt med AR Gt. har 2 gamla-76 objekt stående...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

529

michaelth skrev:

Trevligt med AR Gt. har 2 gamla-76 objekt stående...

Heeeyyyy!! Säg vad Du inte har stående.... ICQ/ad  ICQ/ad

530

Inga amerikanska bilar... eller med v8... ICQ/ad än...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

531 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-09-12 13:05:27)

Näää... Någon gammal  dröm måste Du alltid se till att bevara så den inte uppfylls..........

Jag förstod piken  , själv har jag bara amerikanska bilar( 2 vanliga och  jag tror det  är ca 12 hobbybilar)- alla med V8
Förutom Ka-r-schen- fast den ska ju inte vara min egentligen.... Default/yikes

532

Ja Du...det dar med drommar....
Da ar man pa plats.....A det visar sig det regnat bort aven den har gangen  ICQ/ac
I 3 ars tid har jag haft min hjalm och overall liggandes har och vanta pa ratt tillfalle....
Trodde det skulle ga att kora nu- men forbannelsen kvarstar....
OK har I vart fall gjort 1 av 2 uppdrag pa denna resan.
Har hamtat min nya bil och truckat ner den till rederiet 50% av drommarna fixade!!

533

Så surt med regnet men kul med bilen iaf ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

534

Tjenare alla här! Jag heter Mikael Petraeus och bor i västerhaninge med min
sambo, våra 2 pojkar och mina 3 bonus barn.
Jag jobbar som snickare och bygger hus om dagarna.
Jag har fått motorolja blandat i bröstmjölken och blivit där efter.
Jag håller på med lite större motorer men mer och mer Vw smyger sig på så
nu har jag samlat på mig en split pickup -55 (utvikt i gasoline blaskan)
en lyx bay -78 orörd original med dubbla skjutdörrar automat taklucka
en split panel -65 taksänkt och customerad en bubbla -69 en ägare
en bubbla -71 i trafik endast 7 år??? 3500mil???
Sedan finns amerikanskt stål på 4 hjul + några japps stål på 2 hjul
i garaget.
Just de ja några moppar också, försöker att försvara bästa tiden
på vägen här hemma.
Hoppas att vi ses där ute i den riktiga världen.
Peace brother.

535

Hej på er alla!

Joakim heter jag och har precis upptäckt detta forum ICQ/ab.
Är uppvuxen kring restaurationer av olika slag och har mest sysslat med motorcyklar själv. Senast en Yamaha SR500 som används dagligen vid Ok väder.

Nu har jag snöat in lite på det luftkylda med fyra hjul från Tyskland.

Allt klassiskt!

Lev väl så kanske vi ses och hörs vidare här! ICQ/ab

Rookie restorer ICQ/ab

536

Hi, i'm Peter and i'm driving 63' beetle.
https://s28.postimg.org/jv7q2crh5/0_02_05_df9e42543451b5d2fe40e4bd39f0c732196aaf1c.jpg

537

Jag heter Luna och kommer från Marieholm. Har två barn och kör en beetle.=)

538

Hej detta har kanske inte direkt med ämnet att göra men jag tänkte göra ett nytt inlägg med bilder på mitt projekt men får hela tiden meddelande att filen är för stor när jag försöker ladda ner bilder.. hur gör ni andra och vad gör jag för fel?

539

dellorto-48 skrev:

Hej detta har kanske inte direkt med ämnet att göra men jag tänkte göra ett nytt inlägg med bilder på mitt projekt men får hela tiden meddelande att filen är för stor när jag försöker ladda ner bilder.. hur gör ni andra och vad gör jag för fel?

Hej !
Ladda hem ngt gratis fotoprogram och minska ner bilderna , så ska det inte vara några problem att ladda upp dom här!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

540

Eda här 37 år bor i Stockholm. Haft kontot i 1 år men varit oaktiv. Dags att komma igång ICQ/ab

541 Senaste redigerad av Mackie 60 (2017-03-22 20:24:56)

En liten intro om mig själv Mats ”Mackie” Odelstig  och varför jag /vi hamnade här.
Jag är en 61årig pojke med ett glatt sinne ,jag är en hängiven Airsoft spelare ,detta har jag sysslat med i snart 10 år ,är det ngn  som inte vet vad Airsoft är kontakta mig så skall jag förklara , men skyll inte på mig om du blir biten, vi brukar skämta om Airsoft är ingen hobby utan en ekonomisk katastrof LOL .
Vad har då detta med VW att göra ,som många av er vet  har JeepTom byggt en dessert patrol vehicle och jag/vi har samma mål som JeepTom. DESERT PATROL VEHICLE som skall användas på airsoft spel /milsims
Vad har jag /vi för vi är egentligen  3st om bygget Erik ,Thomas och Jag  med nick” Mackie”  jo vi har en beachbuggy mao en 1300 platta (finns även en glasfib kaross till salu ) bild kan fås på begäran om ngn är intresserad?

Om det skulle finnas ngn annan som bygger ngt liknande ,är vi givetvis intresserade att dela och diskutera bygget med er ,vi är super tacksamma för alla inputs och råd och tips vi kan få !!!
Vad vill bygga !! är något liknande detta !!
Brgds Mats "Mackie" Odelstig Trelleborg

Post's attachments

3258965_02_chenowth_desert_patrol_vehicle_640.jpg, 111.85 kb, 640 x 853
3258965_02_chenowth_desert_patrol_vehicle_640.jpg 111.85 kb, 345 downloads since 2017-03-22 

british-army-desert-patrol-vehicle3-CW4K8G.jpg, 120.57 kb, 520 x 343
british-army-desert-patrol-vehicle3-CW4K8G.jpg 120.57 kb, 351 downloads since 2017-03-22 

byggy 2 _n.jpg, 75.88 kb, 720 x 960
byggy 2 _n.jpg 75.88 kb, 360 downloads since 2017-03-22 

542 Senaste redigerad av MrPete (2017-03-23 10:28:26)

Denna tråden har jag missat...

Peter, fyller 35 imorgon, född och uppvuxen i Uppland mellan Uppsala och Gävle. Flyttade till Uppsala när jag började mediagymnasium.. tog mitt pick & pack och flyttade till Göteborg 2003 tror jag det var.. bodde där i ca 10 år, blev sambo -09, fick dottern Selma -13 och vi flyttade 1mån senare till Villa i Kinna. Där bor vi nu och jag jobbar i dagsläget som kurator på Barn & ungdomspsykiatrisk mottagning.

Första bilen var en gammal Ford, sen en Toyota och nån Mazda.. men suktade redan då efter en luftkylda folkvagn. Till sommaren då köpte vi en -68 buggy, enligt mig med den snyggaste karossen med hela sidor (inte kattlådemodellen eller den med lösa sidor). Motorn var allmänt slut och läckte olja. En ny motor byggdes av en bekant till farsan som sysslat med folk vagnar i många år, småtrimmad 1600.
Sen gick det ett antal år utan bil i Göteborg.. Sen köptes en billig Peugeot 405.. Den såldes och istället köpte jag en golf 1 gti i Värmland. Rolig historia då gubben var fullständigt nerringd.. vi kom överens om pris per telefon. han sa att den startar och går men inte var körbar pga bränsle läckage vid höger bakhjul. vi köpte en bit slang och ett par slangklämmor.  åkte dit utan släp. hissade, konstaterade sprucken slang, klippte av 2cm, ny slangklämma, sen körde jag bekymmersfritt hela vägen hem. gubben blev rätt snopen över att det var så lättlagat :-D Golfen sänktes, fixades till och projektet spårade snart ur med 2l motor, först k-jet från Volvo turbo, sen megasquirt och e85. Bilen fick bergcup kit, rallystolar och breda fälgar. en del strul och tidigare kompromisser gjorde att jag ledsnade och sålde den till förmån för en -64 typ1. Denna blev också ett projekt, men rullade sådant. en 1600 skaffade som fick nya cylindrar och viktade stakar. 043 toppar som filades ur ca 145cfm, dubbla weber 40, extraktoravgas och 1,4:1 vippor. gick som ett skott tills kammen gick av vid ca 7000rpm.. ny 2074cc byggdes med 200hk som mål. nådde fram med kanske (obromsad) 170-175hk. 50mil senare skar en vippa vilket resulterade i 2 trasiga lyftare, en nerkörd nock och totalrivning av motorn. Blev vid det laget väldigt sugen på buss.. var svårt att hitta ett bra objekt till överkomligt pris.. men efter ett tags letande hittade jag en fin buss i Varberg. vann budgivningen och hämtade den mitt i sommaren. Bubblan avyttrades  tillsammans med de värsta trimdelarna till motorn och den nybyggda tätstegade lådan. istället har jag nu satt ihop en 2074cc motor med tjockväggiga cylindrar, 041-toppar, engle w100, extraktor, msd och enkel weber 40 (blir ev en dellorto 45 istället).

Där är vi dagsläget. Bussen är tillbakareggad som luftkyld och besiktigad tom 2018. vinterns/vårens projekt är tillbyggnad av campinginredning, nya bromsar bak och montering av den nya motorn. Förra året kördes ca 6-700mil, tex drygt 100mil enkel resa till bugrun classic i Tierp. mer i projekttråden. Det var lite om mig och mitt vw intresse. Hålder även på lite med akvariet ikväll och rovfiskar i ett 720l akvarium samt bowling i Kinna bk, spelar med tvåhands fattning. 

ett par bilder också

// Peter

Post's attachments

141742-54e6a8e61c2316b2b8df401e1da5e850.jpg, 63.38 kb, 480 x 640
141742-54e6a8e61c2316b2b8df401e1da5e850.jpg 63.38 kb, 347 downloads since 2017-03-23 

141742-978d696ea586d7f86588514d0db49204.jpg, 95.6 kb, 640 x 560
141742-978d696ea586d7f86588514d0db49204.jpg 95.6 kb, 367 downloads since 2017-03-23 

FB_IMG_1454941952995.jpg, 91.48 kb, 1130 x 640
FB_IMG_1454941952995.jpg 91.48 kb, 359 downloads since 2017-03-23 

FB_IMG_1470813285488.jpg, 84.95 kb, 1083 x 720
FB_IMG_1470813285488.jpg 84.95 kb, 362 downloads since 2017-03-23 

IMG_0866.jpg, 96.6 kb, 1024 x 768
IMG_0866.jpg 96.6 kb, 348 downloads since 2017-03-23 

543

Hej!

Tack för insläpp. Jag är ny här på Boxerville. Peter Eliasson, Växjö, född -66. Har en königsrot 1300 -68, som jag nyligen köpt tillbaka efter att ha sålt den i ett svagt ögonblick 2015. Det är den första bil som jag ägt två gånger. En originalare som snart ska ut på vägarna igen.

VW:n är ett återfall. Höll på ganska mycket med VW under callook-svängen på 80-talet och en bit in på 90-talet. Har haft ett gäng bubblor, bl a en oval som jag naturligtvis ångrar att jag sålde. Köpte f ö min första VW när jag var 15.

Är något av allätare när det gäller europeiska bilar, men när jag inte mekar VW är det i huvudsak äldre Mercedes som gäller.

Mvh
/Peter

----
Königsrot VW -68, Volvo PV -53, Saab V4 -78, Rover 2000 -66, Vespa, Lambretta och ett gäng Mercedes (70-tal o äldre).

544

Phbe skrev:

Hej!

Tack för insläpp. Jag är ny här på Boxerville. Peter Eliasson, Växjö, född -66. Har en königsrot 1300 -68, som jag nyligen köpt tillbaka efter att ha sålt den i ett svagt ögonblick 2015. Det är den första bil som jag ägt två gånger. En originalare som snart ska ut på vägarna igen.

VW:n är ett återfall. Höll på ganska mycket med VW under callook-svängen på 80-talet och en bit in på 90-talet. Har haft ett gäng bubblor, bl a en oval som jag naturligtvis ångrar att jag sålde. Köpte f ö min första VW när jag var 15.

Är något av allätare när det gäller europeiska bilar, men när jag inte mekar VW är det i huvudsak äldre Mercedes som gäller.

Mvh
/Peter

Välkommen. Jag har också en 1300 fast en 70. Köpte också tillbaka denna för några år sen efter jag sålde den någon gång på 90-talet. Sitter en 1500 motor i just nu men den är inte besiktigad än.

545

Berra bor i Viken gift har 2 barn och 2 bonus barn.Har renoverat en cabbe 72 för 30 år sen och nu är det dags igen.Precis köpt en oval 56 objekt som ska renoveras....

Post's attachments

Attachment icon 7D910E5E-9C69-4092-8301-CF831E93902A.JPG 773.95 kb, 195 downloads since 2017-06-02 

Typ 1. Juni -1956

546

Berra hem Berra..Omöjligt att inte tänka på Sällskapsresan 1..välkommen,trevligt projekt.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

547 Senaste redigerad av vwato (2025-11-02 01:29:09)

Hej alla VWänner, då jag under en längre tid utsatts för mindre trevliga mail av forumets mest frekvente postare. I alla fall när det gäller smädligheter och förolämpande spydigheter, så känns det som att en presentation är på sin plats, för att inte hoten jag får per Pm riskerar att bli förverkligade.

Till historien hör att en viss hybris färgar personens världsbild eftersom han på något suspekt vis lyckades lura flera egentligen rätt goda medmänniskor att sänka MeanBug. MB var ett mycket respekterat VW-forum med stor kunskapsbank men det är en annan historia som jag skrivit men ej valt att publicera. Delvis på grund av min personliga prioritering, förutom andra människors rätt och behov att synliggöra statliga myndigheters maktmissbruk och korruption, som utövas för deras egen personliga och ekonomiska vinnings skull.

ps. Vill någon mot förmodan läsa dom otrevliga mailen så får ni kontakta personen ifråga och be om tillåtelse. Det kan ju faktiskt drabba hans såkallade nystartade företag negativt om någon annan än han själv väljer att publicera den omnämnda Pm-konversationen. ds

Tidigare var kommunerna i Sverige ansvariga för vår trygghet, säkerhet och lagliga rätt att få hjälp vid behov. Sedan poliserna blev underställda staten har allt rent ut sagt brakat åt helvete, där är de fortfarande och irrar med sin nuvarande målsättning att kväsa friheten för var medborgare som vågar sätta sin fot inom landets gränser eller kritisera systemet.

För att hoppa till nutid så handlar det senaste i hamstrandet av myndigheternas maktmissbruk som kom till mig i veckan om hur tonåringar utnyttjas sexuellt. Har haft kunskap om detta tidigare men såhär tydligt och klart framträdande har det aldrig varit.

Det är så att våra poliser i samhället begår övergrepp även juridiskt kallat våldtäkt och utnyttjande av underårig. Det går till så att de omhändertar en överförfriskad flicka och säger sig vara snälla och kunna köra henne hem, vilket polismännen är väldigt noga med att tala om för omgivningen eftersom de anser att hon inte kan ta hand om sig själv.

Väl i polisbilen körs det inte till flickans hemadress där det säkert väntar ett par oroliga föräldrar utan till någon undanskymd plats där en eller om det är flera polismän i bilen förgriper sig på offret. Det är allt från avsugningar till att de tar henne bakifrån och skadar henne rektalt för lång tid framöver.

Flickorna ifråga är i en slags beroendeställning delvis pga. sitt onyktra tillstånd men även för att de för allt i världen inte vill fejsa sina föräldrar i sitt tillstånd eftersom de oftast har farit med osanning om vad som skulle ske under kvällen och natten. De trodde liksom de flesta svenskar tror, att man kan lita på poliser och vara trygga i deras närvaro.

Flickorna och en del numera kvinnor som jag talat med har efter den första dåliga erfarenheten av mötet med den svenska polisen tvingats delta i ett flertal efterföljande övergrepp, men nu i nyktert tillstånd, innan polismännen avgör att det får anses var nog.

Det här beteendet är djupt rotat i svenskt polisväsende och de drabbade var tidigare prostituerade och kriminella missbrukande kvinnor, som istället för att lagföras lät sig utnyttjas av korrupta personer anställda på statliga myndigheter.

Flickorna ifråga blir ofta sedan sexuella missbrukare, ungefär som en alkoholist försöker dränka sina sorger. Dessa upplevelser hos svenska tonårsflickor leder ofta in på olika sorts missbruk med stor självmordsfrekves, men det talas det väldigt tyst om.

Får tillägga att även tonårspojkar drabbas men inte lika frekvent, makten är obarmhärtigt hänsynslös när den tror sig komma undan, utan straff och rättning..

Har ni barn i tonåren så var uppmärksamma på deras allmänna tillstånd, särskilt om ni uppfattar signaler om att de varit på galej onyktra.  Om de sedan varit i kontakt med poliser eller andra myndighetspersoner bör ni verkligen vara uppmärksamma.

Ofta släpper de av tonåringarna en bit från hemmet efter övergreppen men det förekommer även att de framställer sig som räddande änglar för att kunna slicka i sig berömmet från intet ont anande föräldrar.
https://www.tv4.se/artikel/2QpP1cMyIyeH … t-mot-barn
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63 … tredningar

Ja ni, tyvärr är detta bara en droppe i havet vad jag skriver om och därför är jag till viss del mån kring min integritet och till viss del anonymitet.

General Plough feat. Dj APR  I'm The Toughest

Vi är ett antal skribenter som är aktiva medlemmar i ett internationellt nätverk och skriver om myndigheters maktmissbruk i Sverige. Erfarenheterna om hur det är att kritisera makten liknar varandra oavsett var i världen man befinner sig. Man anses och behandlas som en kriminell och i vissa fall psykiskt sjuk person, trots att få av oss har en sådan bakgrund eller tidigare ställd diagnos. Maktens strävan att tysta kritiker är omänsklig och rent hänsynslös, man kränks både fysiskt och psykiskt, för att inte tala om det ekonomiska.

Om ni läst om hur människor behandlas på GTMO, Guantanamo Bay Naval Base, så har ni en aning om vad som väntar den medborgare som vågar glänta på maktens dörrar och lyfta fram vad de valt att sopa under sina mattor.

Kårandan är ett välkänt begrepp och finns i de flesta yrkeskategorier. Men när statligt anställda, även såkallade lagens väktare, är mer kriminella än de värsta förbrytarna du tänkas kan, då blir kårandan riktigt skrämmande.

Alla har ju en eller flera förebilder oberoende av intresse och projekt, den i nuet viktigaste förespråkaren för min del är fotografen Gordon Parks. Liksom han dokumenterade och publicerade tidseran genom fotografier så är min målsättning att göra detsamma men som skrivande journalist eller skribent som jag hellre använder, om man nu behöver titulera sig.

En slags filmatisering av Gordon Parks liv och gärningar.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

548

Får gratta våran 7000:e medelm: ronny.kallin85
ICQ/bo  ICQ/bp

549

Hej! Kände att det var på tiden att presentera sig. Mitt namn är Filip Rüllare. Ägare till en Volvo 740 och en gammal Golf. Jag gillar palsternacka med kokt sill och potatis. En frän schnitzel är aldrig fel att gurgla ned i struphuvudet en fredagskväll efter jobbet.
Arbetar förresten som polis och har tagit fast Kenneth bl.a.
Aja, nog för mig. Nu vill jag höra lite om dig!

Jag har hittat Kevins fackla! Den var placerad på övervåningen av Anders bilverkstad!

550

Min favoritdeltagare i Robinson var Henrik!

Jag har hittat Kevins fackla! Den var placerad på övervåningen av Anders bilverkstad!