Hej, inte så stort projekt egentligen, mer ett rullande småfix. Drog igång den i helgen, har stått i 5 år, med nytt batteri startade den fint. Fick en liten chock när kopplingen satt fast och jag höll på att hoppa genom väggen i förrådet där den stod när jag la i backen. Startade sen på ettan och åkte några kilometer, sen funkade det fint. Bromsarna låg också på lite runt om. Fram gick det fint att få gång på med lite motion. Bak är det ju självjusterande, finns det något knep utan att ta av trummorna?? Orkar snurra hjulet, men det går ju tungt. Ser fräscht ut genom inspektionhålen, i det bakre kan jag röra backen lätt med en skruvmejsel mot dess fjäder.
Lite bilder, trevlig färg:
Väldigt prydligt
En liten blema under lampan, "fixat" med rostätare nu. 
Baksätet var tyvärr trasigt, hittade inget lika tyg, köpte flera beigea Manchestertyger ämnade för kläder men det blev inte bra. Farsan hade en kompis som kunde sy, valde ett biltyg så nära det solblekta originalet fram som möjligt, inte riktigt lika men vid första anblick tänker man inte på att det är olika 
Tycker han fick till linjerna bra

Limmade dit en träribba under hatthyllan, va lite böjd. 
Blev bättre stoppning bak än fram nu
Den är väldigt fin under, tacka Dinitrol för det 

Är som olja i tunneln också
Tidigare ägare har vaxat så det är vitt runt alla detaljer, 
får putsa mer någon dag, besikta till midsommar är planen
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

jahopp, då var den såld. Tog mindre än 20minuter på blocket, sen tog det 2veckor innan allt var ordnat, nyss kom lastbilen och hämtade. Umeå nästa