Härom dagen tänkte jag koppla in mitt intervalltorkarrelä då jag haft det liggandes en längre period, men när jag kom till installationen fick jag inte till det. Och jag tänkte härmed försöka reda ut vad jag kan ha gjort för fel. Försökte hitta info på nätet, men just den dagen låg "thesamba" nere och där verkade det finnas en del info.
Idag när jag kollar upp detta igen, så går sajten att komma åt och det finns en tråd där som främst avhandlar sen bays kopplingsschema,men i ett inlägg nämns även hur det ska kopplas för tidig bay, kopplingsschemat gäller för en 71, men verkar vara samma även för tidigare modeller:

Men när jag kopplar det så funkar det inte och frågan är vad jag gjort för fel? Nu minns jag inte exakt hur torkarna betedde sig och jag får väl anledning att återkomma till detta när jag är vid bussen nästa gång, men tills dess tänkte jag skaffa mig lite mer kött på benen som man säger.
En bra förklaring (som jag även lyckades mäta mig fram till) nämns i tråden:
The control has a SPDT relay inside, where 53m is the common pole, 53s is the normally closed contact, and 30/31 is the normally open contact. 15 and 31 are power and ground to the control.
53m is normally connected to 53s. When an intermittent wipe is desired, the control activates its relay, connecting 53m to 30/31 instead of 53s. This starts the wipe. The control deactivates its relay before the wipe is complete, returning 53m to 53s . Power from the park switch via 53s completes the wipe.
Mot denna bakgrund känns det som att det måste gå att få till det, även i en tidig bay?
Eventuellt skickar jag ett PM till användaren "telford dorr" om vi inte kan komma fram till ngt vettigt här. Han verkar införstådd i reläet.
Tack på förhand!