1

Hoppas jag postar rätt nu...men har en modellfråga. Vissa bubblor från 67-68 (eller kanske 68?) har svart plastig instrumentpanel medan andra har lackerat plåt. Gjordes instrumentpanelen om samtidigt som modellbytet (till stående lysena)?

2

1300-1500cc från 68 fick stående lysen bla samt vadderad instrumentbräda. Sen finns det massa avarter men generellt i Sverige är det så.

Mera känd som jb...

3

Den vadderade panelen var ett lagkrav i Sverige och några länder till.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Jag har sett någon sen 60 talare där man flått av plasten för att exponera plåtinstrumentbräda samma som 67.
Har för mig att brädan är grundlackad o inte i bilens färg som 67 o äldre..

S

ACHTUNG Bitte!

5

Här i forna Öst-Sverige var det sällsynt med plasten på instrumentbrädan, men det förekom på vissa bilar. Även min 1300 från 1973 har enbart plåtinstrumentbräda.

6

Ok. Tack alla för info!

7

Sten vW skrev:

Jag har sett någon sen 60 talare där man flått av plasten för att exponera plåtinstrumentbräda samma som 67.
Har för mig att brädan är grundlackad o inte i bilens färg som 67 o äldre..

S

Alla bilar som jag haft den borta på har varit lackade.
Tar man bort den så är det ett gäng hål som ser värre ut än att ha den på plats.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G