26

gick ju fint till brc iallafall ICQ/ag förstå och vrålsänka den och i med en fet motor. Skulle nästan fälla en tår ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

27

Hellberg skrev:

gick ju fint till brc iallafall ICQ/ag förstå och vrålsänka den och i med en fet motor. Skulle nästan fälla en tår ICQ/ab

Precis min tanke då jag studerade den på BRC!  ICQ/af

Volkswagen kombi 237 (Soltak) -62
Volkswagen Standard Microbus PGSG -57
Volkswagen kombi 2-23 -53 (Barndoor) "Fyffes"

Ac Volks.

28 Senaste redigerad av Mogge (2017-08-25 05:34:11)

Dennaan skrev:
Hellberg skrev:

Precis min tanke då jag studerade den på BRC!  ICQ/af

Fränt det med, utveckla gärna hur ni tänkt sänkningen och val av drivlina och bromsar ICQ/af
Tror Bengt vill ha ett komplett koncept att grotta ner sig i ICQ/ag

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

29

Lite dagsfärska bilder som fotograf Micke Åkerblom tog nu i veckan. Och som den skarpögde ser så har denna vagn inte fått någon som helst förändring...inte ens någe alls faktiskt  ICQ/bk
Har bara blivit ca 3 mils förflyttning i år, inga resor och inga små turer heller för den delen. Hade tänkt ta den upp till DAK-marknaden i Falun nu i helgen, men bekvämlighetsfarbrorn fegade ur och åkte modernt istället, vet inte vad som händer?? Kanske börjar bli för gammal?  ICQ/bn

Post's attachments

51b.jpg, 221.92 kb, 1080 x 720
51b.jpg 221.92 kb, 11 downloads since 2019-09-07 

51c.jpg, 222.74 kb, 1080 x 720
51c.jpg 222.74 kb, 10 downloads since 2019-09-07 

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00

30

Det är ju förjäkligt, men nästa år ska vi cruisa  ICQ/ag

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

31

Jag är lite ny på sånt här med gamla vw bussar, men jag har förstått att det är en vw t1?!
Till poängen: Min granne/kompis Fabian har ärvt en ungefär likadan sådan fast röd nedtill och svart upptill. Möjligt att den har lite fönster på taket också, men den är ganska skruttig. Den har stått inne i ett garage i ungefär 30-40 år nu och vi undrar lite vad vi bör göra med den!?
Fabian har föreslagit att vi ska såga isär den och sälja delarna, men det känns lite taskigt mot er som har detta intresse! Tacksam för svar, men det är inte omöjligt att det bara är skrot som tillhör skroten heller!

Jag har hittat Kevins fackla! Den var placerad på övervåningen av Anders bilverkstad!

32

Uppdatering: Om jag förstått rätt var det också en med årsmodell 51.
Kan den ha något värde eller är det bara en hobby?
Den är nog lite rostigare än den på bilden ovanför dock så var inte rädda för att säga att den bör skrotas! Jag är van med sånt!

Jag har hittat Kevins fackla! Den var placerad på övervåningen av Anders bilverkstad!