1 Senaste redigerad av boboholm (2019-08-31 15:35:27)

Hej.
Köpte en pickup 1975(doppelkabine) här för ett par dagar sedan.
Hällde i bensin och (nästan)allt rann ut på marken, hål i tanken.

Hål också på golven runtom och allt är väldigt luddigt och rostigt. (Bild)

Nu till min fråga. Jag har börjat kapa golven, finns det färdig plåt att svetsa i sen? Alltså typ räfflad orginalplåt som har typ färdig passform.

Tusen tack för svar  ICQ/bs

Post's attachments

8774CB05-716D-4BF2-A6D8-3AD45B7220F2.jpeg, 776.43 kb, 750 x 990
8774CB05-716D-4BF2-A6D8-3AD45B7220F2.jpeg 776.43 kb, 5 downloads since 2019-08-31 

2

Gör en okulär besiktning , då får du reda på vad som behövs i plåtväg .
Eventuellt kanske du behör laga balkarna i chassit innan du lägger nya plåtar i golvet.
Classicvwupnorth har plåtar finns fler ÅF på delar.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
Porsche 914 1970.

3

Tack för svar. Jo vissa balkar är dåliga också så blir tvungen att byta dem innan jag lägger golvet.

4

När det är sådär dåligt brukar det bli lite av en dominoeffekt när man ska byta plåt, golvet ska fästas i balken, balken i rambalken och innertröskeln, "hoppsan där fanns bara mer rost att svetsa i" och "jag fixar det här nu när jag ändå kommer åt" brukar man resonera. Men det är ju klart, vagnen kanske är kärnfrisk i övrigt?

Angående golvet så skiljer sig pickupgolven en aning från ett bussgolv, som brukar vara lättare att få tag i, men beroende på hur ihärdig man är, kan man bygga om ett bussgolv till att passa i en pickup. Det enkla svaret är "ja i princip alla plåtdelar finns", men försök bildadig en uppfattning om hur mycket du måste byta och var du ska lägga snitten innan kapen börjar gå alltför varm. Många skarvar är falsade och punktsvetsade på en buss original och det är både enklare och snyggare att byta hela plåtar.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't