1

Hej. Jag har tappat tomgången på min 1969 med 1300 motor. Har testat gjort rent munstycket eller vad det är som sitter i sidan på förgasarn men det blev ingen skillnad. Hade det problemet när jag köpte bilen och då fick den tomgång när jag gjorde rent munstycket.

Kan det vara brytarspetsarna nu eller vad tror ni?

En Vw 1969 1300 bubbla med zwitter look.
Ett blivande offroad bygge på en bubbla.

Instagram @skolalfred

2

kolla så den inte suger i sig tjuvluft. det är ganska vanligt vid skarvmuffarna

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

3

Är det den här, du menar?

Den behöver plusmatning för att tomgången skall fungera.
Sen kan den givetvis kärva så att tomgången slutar funka.
Men kolla spänningsmatningen först

https://i.ebayimg.com/images/g/eoIAAOSww7Nc0bMX/s-l400.jpg

4

Jag ska kolla om den drar tjuvluft och spänningen ICQ/ay

En Vw 1969 1300 bubbla med zwitter look.
Ett blivande offroad bygge på en bubbla.

Instagram @skolalfred

5

Ursäkta sen återkomst men det var pluskabeln som var av så jag laga den så fick den klockrent igen. Tack för tipsen!!

En Vw 1969 1300 bubbla med zwitter look.
Ett blivande offroad bygge på en bubbla.

Instagram @skolalfred