1

Vinner jag något på att täppa till hålen från fläktkåpan till värmekammrarna? Menar inte att täppa till 100% men sätta igen till 50%. Använder ju inte värmen i bilen ändå.

2

ja luften måste ju ut någonstans så täck dom helt

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

3

Jag kan inte de nya motorerna (kan inte de gamla heller ;-)).
Men jag tänker så här, om värmen är avstängd så går det ju ingen luft genom de kanalerna.
Så det är OK att stänga, sen tjänar men nog inget på att göra det, för det blir ju som att köra på sommaren med värmen avstängd.
Eller tänker jag fel?

4

Givet att alla delar till värmen är på plats så räcker det med att stänga av värmen på reglagen.
Saknas något så täpp till utblåsen.
Vanligt är saknade flexrör i motorutrymmet eller mellan värmekammare och chassie.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5

Stäng både utloppen från fläktkåpan och motsvarande hål i värmekamrarna om du saknar flexslangarna.
Kolla också att pappen mot brandväggen, framför fläkten, sitter fast ordentligt o inte sätter sig för luftintaget.
Det har jag provat, motorn skar.
Senast (läs igår . . . ) överhettade jag min motor, utan ras, genom att fylla fläkten, och kanske hela fläktkåpan,
med halm . . .  ICQ/ai
Hur?? Körde rundbaneövning med sladd på stubbåker . . .  ICQ/ag

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "