1

Jag tänkte byta ut bromsarna både fram och bak på min 66:a. Enda anledningen egentligen är att jag har en uppsättning Wolfrace Slot-mags fälgar med Cheva bultmönster och nu sitter de på med adapterplattor men de bygger förmycket utåt så det ser inte bra ut men utan dessa borde de gå in under skärmarna.
Jag upptäckte att jag hade en uppsättning skivbromsspindlar liggande så fram blir det skivbromsar med lämpliga skivor men bak tänkte jag köra vidare med trummor. Det finns ju färdiga trummor med det bultmönster jag vill ha men bara för bubblor från -68 och fråmåt. Jag minns på den gamla goda tiden när "vwmarknaden" fanns på nätet så fanns även en "How-to" om byte till trummor från nyare bubblor men jag hittar ingen sån nu.

Om jag minns rätt behöver man förutom trummor även nya hjulcylindrar, backar och skölden bakom. Behövs något mer?

2

Trummans nav måste också svarvas ned. Många svarvar 16 mm i ytterkant. Jag tog 3 mm i innerkant och 13 mm i ytterkant för att trumman skulle sitta bättre i förhållande till bromsskölden.

3

OK, tack för den infon. Jag såg på ett ställe att det stod "fits long axle IRS..." och på samma annons stod det även "fits all bugs from 1968" eller något liknande. Är det dessa trummor man använder eller är det från nyare svingaxel-bilar?