1

Skulle sätta i rutan idag efter lite ny plåt, den sprack förstås... någon som har en beg eller vet vad man köper en ny?? Gärna snabbt?? Mvh Henke

Ghia cab 64  vw pickis 61 vw pickis 70  vw buss 59 ``fejklyxen´´

2

Jag köpte på classic var det 1400kr, svinigt att köra med sliten ruta när det är så billigt med ny.

3

Är väl det att frakten blir lika dyr....

4

Kolla med Micke på Veterania.se
Han åker land och rike runt och brukar leverera för en billig peng.

5

Ett billigt knep med rutor är att låta ett proffs göra jobbet. Spricker rutan får han köpa ny. Problemet med att byta ruta är att dagens gummilister inte alltid har rätt djup för glaset så även om glaset är rätt så blir rutan för stor och spricker vid montering. Jämför djup på gamla listen med den nya så ser man hur mycket man måste slipa ner glaset.

6

Hans Landelius skrev:

Ett billigt knep med rutor är att låta ett proffs göra jobbet. Spricker rutan får han köpa ny. Problemet med att byta ruta är att dagens gummilister inte alltid har rätt djup för glaset så även om glaset är rätt så blir rutan för stor och spricker vid montering. Jämför djup på gamla listen med den nya så ser man hur mycket man måste slipa ner glaset.

Problemet är ju att jag är proffs..... ICQ/af

7

Vi spräckte också min ruta vid montage. Sedan när vi skulle få in den nya så gick den inte i helt. Min list är inte 100% inne. Samma sak med min polare och hans buss. Som Hans skiver. Glasmästaren fick inte i den helt utan fick ta ur och slipa. Mitt tips är att be lokala glasmästaren sätta i den.

8

Jag har oxå samma erfarenhet av en bay med ny list. Det var omöjligt att få i rutan.....
Fick köpa ny ruta och slipa ner den flera mm runt om.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

9

Som sagt mät den gamla och nya listen för glasdjup så ser man hur mycket man måste slipa ner glaset. Numera lämnar jag alltid detta till en glasfirma med info om att djupet inte stämmer. jag köper bara en glasruta. Wink Wink Nodge Nodge.