Tack! Bilen då? Det är en -69 walkthrough bay som är konverterad till 73+ bromsar. Har försökt tyda typskylten men går bet på två koder, 526 och 415, any ideas? Sen får vi se hur mycket som saknas när man börjar plocka ihop den, säkerligen massor...
Mycket på bilen har rostlagats och mycket ser bra ut, det finns en del saker kvar att göra rostmässigt innan man kan besiktiga den (t.ex domkraftsfäste höger bak). Hur kinkiga är dem med bussar på besiktningen när det gäller rost?
Utöver det så var bilen plåtren vid hämtning (bortsett från fronten och lite spackel på sidorna), det verkar ha använts färgborttagningsmedel. Därför grundades den snabbt med CA-primer sålänge då den just nu står utomhus.
Det finns ingen spikad plan för vad det ska bli för bil eller hur tidplanen blir, tanken är att göra ett ryck med hjulupphängningen och svetsjobbet nu innan vintern. En driftsäker sommarbil som är trevlig att se på (lagom stukad
) vore ganska lagom. Finish på in- och utsida är inte prio nu, utan chassi och drivlina ska få en översyn först. Den var ursprungligen Montanaröd, och planen är att den ska bli det igen fast med vitt tak. Med lite tur kanske den rullar nästa år, den behöver ju bara besiktigas en gång till
Vad har hänt då? Förutom snabbgrundningen så har jag varit iväg på semester, men nu står den utan både fram- och bakvagn.
Framvagn nere.

Bakvagnen nere.

Leveras från blästring!

CA-primat och målat, redo för nya hjullager och leder. Blir kul att skruva ihop fräscha delar sen 

När det gäller 99an så har det varit min projektbil sen 2010, så visst har det hänt lite
Vad som började som en ganska enkelt koncept med turbomotor från 900 T16 spårade ur lite 2014 när jag satte sågen i den och började bygga om till RWD
Besiktigades därefter genom SFRO och har sedan dess förfinats lite till varje vinter 



@schwrtzwrks- '69 earlybay, 2.2l wasserboxer aus Japan!
- '74 99 RWD