1

Hej! Skulle vela få min notch lite stabilare i fjädringen, är väldigt mjuk baktill just nu. Monterade ett par värre stötdämpare Mauri tipsade om för 4 år sedan, men tycker det inte vart sån större skillnad då..

Fått tips om att byta stavar till grövre, vart hittar man såna som passar?

Med den nya motorn som ska i så skulle det vara kul om man kunna köra lite bana på amatör/lek nivå, så finns de nå mer tips på hur man får en typ 3 att ta kurvorna lite mer galant?  ICQ/ab

ICQ/br

Bjuder på bild å!

Post's attachments

mindre bob0.jpg, 192.36 kb, 800 x 600
mindre bob0.jpg 192.36 kb, 146 downloads since 2019-08-12 

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

2

Vet inte om det sitter krängningshämmare på din, om inte så kan det vara en idé att bygga till det både fram och bak, bör göra en större skillnad än att byta dämpare som väll egentligen bara till större del tar plötsliga stötar?  ICQ/bw

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

3

OM du får tag i, så är ju hela bakvagnen "bolt on" på Typ3. DVS; du kan bulta dit en fyrdelad IRS.
Gjorde jag på min typ3 Ghia för massa år sedan....

4

Variant har kraftigare torsionsstavar. ICQ/bs

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

5

På förra 1302 jag hade (irs) så drog jag dit lite stag, en krängningshämmare och nå gasdämpare och de vart fan som natt och dag.  Kanske totalt olika mellan modellerna men lär knappast bli sämre.

58 busbil
60 dh-splitt
formel vee, snart på väg

6

Montera variantens krängningshämmare ( den främre ) den är kraftigare.

7

Tackar för bra tips! Får försöka hitta lite prylar då i vinter och testa!  ICQ/ay

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri