1

Som ni kanske såg i mitt första inlägg så är jag ny i gänget. En sak som jag lärde mig ganska tidigt är att det är svårt med säten till splitbussarna, särskilt mellansäten. Jag har en 66a och eftersträvar inte 100% original men det ska kännas "tidskorrekt".

Jag har några soffor på gång i USA och England. Det kommer kosta en slant innan de är hemma. Vad tror ni, kan man få tag på baksäte och mellansäte (fullbredd) i renoverbart skick här i Sverige för under 10.000? (för båda) Har väl nåt år på mig att leta räknar jag med.

Tacksam för all input...

//Jörgen

2

på thesamba.com brukar de ligga på runt 1000 dollar styck för sena splittar men å andra sidan är ju priserna där ofta kryddade ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

3

Jag har ett par 67 säten i USA för 1400 usd (8900 kr) och ett par riktigt fina i England för 750 GBP (7800 kr). Men sen ska dom hem också... ICQ/ac

4

det var väl hyffsat pris ICQ/ab
Är mellansoffan från usa fullbredd? har för mig att de var bara 2sits 67 i staterna.
locka hit killen från England på nån träff nästa år annars  ICQ/ae

Ät gul snö, det kan vara öl.

5

Jag ska kolla vad frakten blir från England. Från USA får jag räkna med nästan lika mycket till om jag inte kan få med dom i bussen. Men som sagt, är det någon idé att försöka hitta säten i Sverige? Jag är flexibel i årsmodell så länge jag kan få dem att passa och smälta in på originallikt sätt.

6

Oh, jag har ju ett mellansäte från en 63a som inte används. Då blir det till att spara ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

7

VwGoran skrev:

Oh, jag har ju ett mellansäte från en 63a som inte används. Då blir det till att spara ICQ/ab

Som är till salu?

8

Grattis till bussen!
Vanligtvis har svensksålda bussar sidodörrarna på vänster sida med följden att ryggfällningen på mellansätet är på vänster sida. På senare splittar blev det mer vanligt med dörrar på båda sidor (inför högertrafiken) och då hade dessa fällning på båda sidor av mellansätet. Din buss är ju ifrån USA och har sidodörrarna på höger sida och skulle ha ett säte med fällning på höger sida (likt de flesta svensksålda baybussar).
Att hitta ett mellansäte till splitt med den fällningen är nog lite lättare i tex USA.

// En som har mellansäten med fällningarna på vänster sida

9

Steffo har väl en för mycket...  ICQ/ad  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

10 Senaste redigerad av V-Dub (2011-08-24 17:38:57)

Tack, det var värdefull information. Jag har förstått att de säten som har fällning på båda sidor är extremt svåra att hitta...
Har som sagt ett kanonfint set på gång i England. (Med fällning på höger sida.) Måste bara hitta en bra transport...

//Jörgen