1

60 mod boble.

Ikke brukt i sommer uten om en tur. byttet til dobble forgassere, skiftet skiveband. justerte bremsene, men måtte trykke god del inn for dem tok. båttna jeg pedalen bråbremset den, men etter en liten kjøre tur så ble bremsen dårligere, så til slutt så måtte ha pedalen HELT i bunn så tok den litt. prøvde se etter lekarsje, alt så tørt ut.. så tenke jeg byttet master sylinderen.  Prøver å lufte bremsen. ingen forandring i pedalvandring og det kommer litt veske ut bak høyre. men ingenting venstre bak.

Noen tips jeg kan feilsøke videre?  har plagdes med ett eller annet hele tiden siden jeg kunne begynne med den.. og tålmodigheta begynner bli slitt.. vil kjøre!!!

1960 bubbla

Norsk

2 Senaste redigerad av Johan W (2019-06-21 17:48:10)

Prova med att lufta bromsarna med ut justerade backar så du inte kan snurra på hjulen sen släpper du justeringen så den precis går att rubba.

Har du bytt bromsslangarna, om inte kan det bero på dom, dom blir som ballonger och som backventiler när dom blir gamla.

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

3 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-06-21 18:13:28)

Som sagt är slangarna några år, så är det läge att byta alla.
Och som Johan W sa justera ut backarna helt vid luftning.

4

Har gått gjennom slangene. ser fine. og er åpne.

Fant ut at venstere bremsesylinder var gåen. så byttet den, ta fikk jeg luftet den.   Har justert bremsene og luftet flere gang. men det er motstand i pedalen men langt ifra bra.  Og det er en liten slakk fra pedalen trykker og den tar i stemplet.

1960 bubbla

Norsk

5 Senaste redigerad av Johan W (2019-06-23 11:24:25)

Du kanske får mäta utsticket på den pinnen som går in i huvudcylindern så den är rätt är den för lång fyller den inte på med mer vätska är den för kort pumpar den inte tillräckligt.

6

Om man tar av splinten som holder pinnen fast, så er det ca 2-3 mm fram før den tar i stemplet,

1960 bubbla

Norsk

7

Tok og justerte bremsen helt inntil trommeln, justerte pedal rod`en så den var helt inntil stemplet og halv omgang tilbake, virka lovende, i dag skulle jeg kjøre, måtte ta pedalen helt i bunn for å stoppe, og da var det ikke bråstopp engang...

1960 bubbla

Norsk

8

Du har säkert luft kvar i systemet.

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65 'såld'
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

9

Har nu luftet så mange ganger man mister tellinga. Men ennu e det nesten ikke motstand i pedalen,

1960 bubbla

Norsk

10

Om du har max 25mm frigång i pedalen och har luftat och inte har något leakage samt bytt hbc så är det bara slangarna kvar

11

Hei,
Det som er gjort.
Byttet en bremse sylinder, fikk trykk igjen på den. Den manglet.
Byttet master sylinder,
Gått over alle rør,ingen lekarsje, ikke i trommlene heller,
Byttet bremseslanger,
Justert bremsene helt inntil, luftet, ingen forskjell, tok litt til bake, luftet 100 ganger, og kan holde bremsa inne og ennu klare snurre trommlene framme, ikke prøvd bak.

Har ikke direkte fylt master sylindern, men den vil jo fylle seg selv.

1960 bubbla

Norsk

12

Fan vad konstigt då ska du inte ha något fel.

Om du tar bort trummor och belägg så kan du pumpa ut hjulcylindern tills den popar ur då ser du att dom andra funkar med

13 Senaste redigerad av Amzoch (2019-07-02 21:14:28)

Fant ut en ting. Justerte bremsene igjen, når jeg luftet (skiftet slanger) så var venstre fram og bak trommler løs igjen, før jeg luftet var dem justert helt inntil trommeln,

Justerte på nytt, pumpet, og gikk ut å sjekket, kunne snurre dem lett igjen, viser seg at bak er den litt knekt, og framme litt bøyd, presset den inn igjen men hjalp ikke, så jeg må nok bytte https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1923857.jpg
Denne, FJÄDER BROMSSKÖLD / BROMSJUSTERMUTTER

Så tenkte jeg skulle bytte ut alle disse og di justerings stjerne skruan

1960 bubbla

Norsk

14

Justera ut bromsbackarna såhär, justera backarna så att trumman nyper fast knacka med hammaren runtom på trumman då kommer backarna att sätta sig och trumman går att snurra på justera ut mer tills trumman nyper igen knacka igen och justera ut.
Till slut så kommer trumman nypa fast helt även om du knackar på den då lossar du justeringen så att backarna just bara skaver lite i trumman då har du justerat rätt.
När du har gjort så på alla 4a hjulen känn hur bromspedalen känns och ev lufta.
Justerskruven lossar inte bara för att du luftar.
Problemet är att du inte har justerat ut backarna helt i trumman.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

15

Hej, har justert dem helt til trommelen flere ganger og luftat, men to av tromlene mangler/øderlagt den på bilde, så dem går tilbake uansett,

1960 bubbla

Norsk