Känns väl inte som pickisen passar i skrot tråden, mer dagens vw bild.
Säkert ngn här på forumet som äger den....
Jag är inte så säker på det. Man tog inte vara på sina vw i Kiruna...bildbevis är på G.
66:a eller 67:a?
66:a eller 67:a?
Det var en -66:a
Fler bilder under Dagens vw-bild nu.
955 2011-08-23 08:21:56 Senaste redigerad av 25hpman (2011-08-23 08:23:53)
OK, här kommer lite bilder tagna i söndags på ett industriområde i Kiruna. Jag stack iväg till Jukkasjärvi också, där fann jag 2 bilar i trafik. En -67:a 1500 bubbla o en -72:a baybuss. Den ena ägdes av familjen Rova.
Först en bay pickis med hemgjorda lämmar i ok skick. Den stod utanför Slangsnabben.

Jag körde ju gata upp o gata ner, o spanade utåt kanterna, o på ett inhägnat område stod några husvagnar....och nåt mer. 

Det syns nåt där vid stängslet...

Vi återkommer till den inburade bilen senare...
Kiruna gamla bilskrot hette ett trevligt ställe som såg ut att innehålla mycket skoj. Tyvärr öppnade de inte förrän kl. 12.00 på måndagar, o då hade jag checkat in för flygning söderut.
Men man kan ju konstatera, att i Kiruna så är det dålig efterfrågan på delar, då jag hittade detta i frag-högen:

Utanför Slangsnabben stod även denna trötta 1302:a.

Och utanför skroten stod en dumpad brandspruta....

Denna något sega 1500 -67:a, stod vid en häck, halvvägs ut på gatan....hade nog stått där länge.

Nu kommer vi till höjdpunkten då...
På ett inhägnat område som antagligen tillhörde någon med connections på Skoda, så stod det en hel hög med bilar, i rackarns gosigt Arizona-skick....med tanke på de ringa rostskador som gick att hitta. Lappland är en guldgruva, vem hinner först är bara frågan. Inte jag, bor alldeles för långt bort. Men 50split eller Helmut, borde ju ha en chans, tycker man.
Här fanns delar o bilar som man i södern drömmer om (rostmässigt), här låg de utslängda i friska luften utan skydd för väder o vind. Fan vet hur länge de har stått sådär.
E ni redo?
Bilden tagen med max förstoring, därför suddig. Sen gick jag runt o fick bättre bilder.

En notch med avkapat tak, torde vara tämligen tidig. Kolla de bakre hjulhusen...som sagt, en dröm.

En notch till

En 68-70 års bubbla med OPW o alufälgar. Framför den stod 2 bruna splitdörrar o en ovaldörr.

I notchen med kapat tak låg 50-tals bubbla skärmar o fick en goo lyster

Intill den svarta bubblan stod en mörkblå variant 66-> och intill den, den först sedda ovalen.

Det låg lådvis med motordelar o motorer, växellådor o framvagnar där med.

Den som vill ha en vägbeskrivning, får det. Rädda vad som rädda kan!!!
Vafan Tomas.... Var du en knarkhund i ditt tidigare liv?
Nu hänger jag inte med riktigt... 
anton_e skrev:Vafan Tomas.... Var du en knarkhund i ditt tidigare liv?
Att du är så grym på att hitta väl dolda " skatter " tolkar jag det ...
Bra spaning Tomas !
hur fan hittar du allt? , du e som vw egna sherlock holmes ju ! 
Jag tror att han menar att du är duktig på att sniffa fram fynd. Inte att du varit nån hund ägd av en knarkare 
Jag tror att han menar att du är duktig på att sniffa fram fynd. Inte att du varit nån hund ägd av en knarkare
inte heller en hund med missbruksproblem... 
late,
in love,
and a little drunk..
rs68 skrev:Jag tror att han menar att du är duktig på att sniffa fram fynd. Inte att du varit nån hund ägd av en knarkare
inte heller en hund med missbruksproblem...

- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Metalldetektor då
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Den där bubblan är ihopmonterad för att det ska se ut som om den strandat där.
Fan flodis for ett snyggt foto. Vill du skicka det som högupplöst till mig på mejl?
969 2011-08-25 20:27:59 Senaste redigerad av Norrland (2011-08-25 20:36:29)
bilskrot bilder:
1970 Typ 3 Notchback,
1982/83 T3 Transporter bus / Eh pickup
1983/89 Golf GTI / Golf GTI 16V
dom bilderna(bilen) kommer från rättvik trakterna eller ? 
japp!!
1970 Typ 3 Notchback,
1982/83 T3 Transporter bus / Eh pickup
1983/89 Golf GTI / Golf GTI 16V
Kapitän -59:an kunde du gott fotat lite mer av
För er som undrar hur Morkarla skroten utanför Uppsala ser ut... Nästan helt tömd!
Här stod det bubblor förut

Om någon kommer ihåg den stora bussen som stod där så är den också borta.

http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!
När "den lokala stödgruppen för volkswagenberoende" ändå var i norrland på det mycket trevliga brc, passade vi på att ha en timmes terapisamtal hos en lokal skrotentusiast