122
1 2011-08-10 13:08:00 Senaste redigerad av kenkescustom (2018-08-15 13:27:46)
Kul att du dyker upp med ett nytt projekt Kenny 
Blir den svart när den ska lackas om ?
Lila och rött var en kombo som inte gick i mina ögon men du kanske har någon tanke bakom det 
- Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74 Typ 1 Shorty -65
Trevlig inredning kenny. kul att se nya projekt av dig 
Faan Kenny, du byter ju bilar oftare än 'vanliga' folk byter kalsonger...
Förutom färgen ser de ju ut och vara en skön kärra, feta fälgar! (Men du, du ska väl inte lacka den i kameolontfärg väl...? ha ha ha
)
Va hände förresten med ditt Razorback projekt, sålde du det eller?
den här kärran åker nog till brc iaf , o NEJ de blir inge jäkla kameleon hehe
brun svart el liknande
Kör på brunt, snyggt me brunt på typ1'or!
Ja har ju inte så stor koll på typ1'or (inte så mycket annat heller för den delen...
) men hade dom 4bult orginal?
Löf skrev:kennykrom skrev:den här kärran åker nog till brc iaf , o NEJ de blir inge jäkla kameleon hehe
brun svart el liknande
Kör på brunt, snyggt me brunt på typ1'or!
Ja har ju inte så stor koll på typ1'or (inte så mycket annat heller för den delen...) men hade dom 4bult orginal?
Yes detta är årsmodell 67 tidig senare fram på året blir det stålysefolka
så har jag fattat de mvh
67 finns det både 4 och 5 bult och stålyse kom 68
så har jag fattat det
men hur lirar den bruna nyansen med röd inredning? 
Ja 4bult bara med skivbroms
9 2011-08-22 20:46:03 Senaste redigerad av Handy (2011-08-22 20:47:36)
the back
Hmmm intressant design på dropplisten, tycker att jag känner igen detta på min (det blev så när man köttade bort så långt det var rostigt)
Se här:
Uploaded with ImageShack.us
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand
och nästan samma årsmod.. 67 resp. 68..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hehehe, jo så är det, o visst är det lite snyggt
Många har kapat bort hela dropplisten om man gör Callook, men detta conceptet som du o jag har är lite mer praktiskt då man slipper en halv lite vatten i sätet när man öppnar dörren 
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand
skippa 2färgslack. kör brun och behåll röd inredning. snyggt ihop!
gärna i kombo med nån svart fälg typ gasburners eller brm. finns ju 4 bultade brm som faktiskt är lite coola! 
Som sagt, skippa tvåfältslacken. Den känns jäkligt 80/90-tal.
Du har en perfekt grund till en klassisk callook, så varför inte gå hela vägen?
Porsche erbjöd under denna period många hysteriska färger, så funderar du på brun tycker jag du skall lackera bilen Sepia brun. Den är otroligt brun, nästan som chokladpudding. Funderade på att lackera min 67:a i nämnda kulör, men fegade ur....
Höj bilen bak så att du får lite neutral camber och ett klassiskt callook rejk, gärna kombinerat med lite mer gummi bak också.
Byt motorluckan mot en korrekt 67:a lucka. 67:ans motorlucka är "one year only" och snygg så varför beröva bilen på den?! Personligen är jag så trött på folkvagnar som försetts med tidiga motorluckor i ett missriktat försök att få bilen att se äldre ut...
Montera klassiska T-bars.
Nu har du en bra grund att stå på. När tid och ekonomi har hämtat sig bygger du en peppig motor och eventuellt byter fälgar 
Som sagt, skippa tvåfältslacken. Den känns jäkligt 80/90-tal.
Du har en perfekt grund till en klassisk callook, så varför inte gå hela vägen?
Porsche erbjöd under denna period många hysteriska färger, så funderar du på brun tycker jag du skall lackera bilen Sepia brun. Den är otroligt brun, nästan som chokladpudding. Funderade på att lackera min 67:a i nämnda kulör, men fegade ur....Höj bilen bak så att du får lite neutral camber och ett klassiskt callook rejk, gärna kombinerat med lite mer gummi bak också.
Byt motorluckan mot en korrekt 67:a lucka. 67:ans motorlucka är "one year only" och snygg så varför beröva bilen på den?! Personligen är jag så trött på folkvagnar som försetts med tidiga motorluckor i ett missriktat försök att få bilen att se äldre ut...
Montera klassiska T-bars.Nu har du en bra grund att stå på. När tid och ekonomi har hämtat sig bygger du en peppig motor och eventuellt byter fälgar
kunde inte sagt det bättre själv! 
Porsche Sepiabrun 67:a med gasburners:

min gamla lucka ser jag! 
Här händer det grejer,Kenny! Ska bli kul att följa,tror att färgbytet kommer bli kanon 
Om det skulle vara aktuellt att sälja fälgarna separat så är jag spekulant
skippa 2färgslack. kör brun och behåll röd inredning. snyggt ihop!
gärna i kombo med nån svart fälg typ gasburners eller brm. finns ju 4 bultade brm som faktiskt är lite coola!
Precis! Känner igen den beskrivningen 
Klart det är stressande när man har det namnet på projekttråden
Kämpa på Kenny tror att det kommer bli riktigt bra!
spännande 
Grymt
En sak som jag ångrat i livet är att jag inte satsade på att bli bil lackerare
Det är ju så jädra roligt när man slitit som ett djur och till slut får se det färdiga resultatet 
Fan Steffo du som gammal graffitivandal måste väl kunna måla?
hahahaha....eler var det sondis......

Ser jäkligt bra ut
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192
Medlem i Halmstad Luftkühlers
Vilken glans
.......märks att du är billackerare