51

Tråden i fråga:

https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt … p?t=720307

Man jag tycker vi startar en egen tråd. ICQ/bs

Det verkar ändå som att många läser BV, men på något vis känns forumet "dött". Kan det ha att göra med hur mycket som skrivs i motsats till läses.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

52

Jag är bara 64 -). kör Fejan, Insta, snapchat, sålt min själ till Gmail.
Fejan ligger på plus nu då alla säljesannonser vandrat över dit.

Och vill man veta om det är nån marknad så är fejan vinnare också.

Med detta sagt så trivs jag bäst här.
Detta är inget unikt VW problem, SSRA forumet har i princip heldött.
The samba är det ingen vidar eaction på heller.

Men jag kommer att köra vidare med mitt Långbänken projekt, och jag har två VW projekt kvar i livet.
För att inte tala om Inscannade Motor "artiklar".

Så så lätt kommer ni inte undan.

"ljushuvud"

53

Som jag förstått det tidigare diskussioner, så är det enormt många som läser varje dag..men sämre med skrivandet.
Projekttrådarna rullar på i sin egen takt, säljes och köpes när det behövs..
Glädjande att se, dyker det upp nykomlingar med sin första bubbla, eller återfallsförbrytare sedan ungdomen.

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

54

Varför finns inte Boxerville på Tapatalk?

Det är det smidigaste formatet för smartphone tycker jag, läser i många forum där.

Typ2 Bay dubbeldörrad halvglasad panel-72

55

Keyser Söze skrev:

Varför finns inte Boxerville på Tapatalk?

Det är det smidigaste formatet för smartphone tycker jag, läser i många forum där.

Det beror väl på att det inte finns nån plugin för PUNBB som körs här?
Googlar men lite så ha det efterfrågats stöd för PUNBB i TapaTalk sen 2012, och har det inte utvecklats än så lär det nog dröja.

"ljushuvud"

56

Jag är 55 och håller mig här och har inte fejan. Den här diskussionen dyker upp med jämna mellanrum. Nu är det sommar och många har nog mycket annat som tar deras tid.
Tycker att det varit bra fart tills för nån vecka sedan då det blev lite lugnare här.
Det viktigaste är nog att alla hjälps åt att hålla i gång forumet med även den minsta uppdateringen på sina projekt oavsett storlek.
Det är lätt hänt att det blir så att man känner sig mindre duktig om man inte är en super svetsare eller kan alla artikelnummer och tycker att det man själv gör inte riktigt platsar.

Att ladda upp bilder går lätt om man skaffar en app som ändrar storleken. För det är ju mycket roligare med bilder.

Jag har med åren blivit mindre känslig för vad andra tycker och försöker att dela med mig med mina små framsteg då jag själv gillar att läsa om andras här på forumet.  ICQ/br

Bubbla -62

57

GB63VW62 skrev:

Jag är 55 och håller mig här och har inte fejan. Den här diskussionen dyker upp med jämna mellanrum. Nu är det sommar och många har nog mycket annat som tar deras tid.
Tycker att det varit bra fart tills för nån vecka sedan då det blev lite lugnare här.
Det viktigaste är nog att alla hjälps åt att hålla i gång forumet med även den minsta uppdateringen på sina projekt oavsett storlek.
Det är lätt hänt att det blir så att man känner sig mindre duktig om man inte är en super svetsare eller kan alla artikelnummer och tycker att det man själv gör inte riktigt platsar.

Att ladda upp bilder går lätt om man skaffar en app som ändrar storleken. För det är ju mycket roligare med bilder.

Jag har med åren blivit mindre känslig för vad andra tycker och försöker att dela med mig med mina små framsteg då jag själv gillar att läsa om andras här på forumet.  ICQ/br

ICQ/ay

"ljushuvud"

58

Fast det där med årstiden köper inte jag, förra gången denna tråd var aktuell var det höst/vinter.

Jag köper inte heller att det argumentet att ladda upp bilder skulle vara en tröskel, för att bara skriva behövs inga bilder. Jag syftar alltså på alla inlägg, inte bara projekttrådar eller bildtrådar.

Jag tror en slags tystnadskultur brett ut sig på nätet generellt, färre skriver men likafullt "läser" alltfler. Kan ha fel, men det är en intuitiv känsla jag har och jag tror att även där är problemet. Detta tillsammans med att man på vissa sidor kan agera utan att behöva tänka, tex genom väldigt förenklade uppladdningsmoment av bilder, ofta utan någon som helst text som beskriver bilden, samt detta förhatliga "gillande" som totalt tömt ut folkets ordförråd på adjektiv och som det utan eftertanke strösslas med lite överallt.

Man märker en skillnad på inlägg från förr, men det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men jag tror inte man var lika rädd för att säga fel och andra var inte heller lika rädda att replikera ifrågasättande utan att det skulle tolkas på fel sätt.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

59

Det ligger nog en del i det Du skriver Kee!
Vi får helt enkelt ta tag i saken, skriva mer, kommentera mer..oavsett responsen..

VW 1303 S -74
VW 1303 Big -74
VW 1303 S -73
Honda CB750 Four -75...1:a Folkan, en 1200 -59 inköpt 1969
BMW 740 i -96
John Deere 210 -67

60

Det är nog mycket en lättillgänglighet/lathet som de flesta inklusive mig drabbas av, scrolla och "gilla" på FB, Spotify istället för Vinyl/CD etc...  ICQ/ah

61

GB skrev:

Det är nog mycket en lättillgänglighet/lathet som de flesta inklusive mig drabbas av, scrolla och "gilla" på FB, Spotify istället för Vinyl/CD etc...  ICQ/ah

En gammal chef till mig sade "Mänskligheten är klat av naturen" :-)

"ljushuvud"