Fast det där med årstiden köper inte jag, förra gången denna tråd var aktuell var det höst/vinter.
Jag köper inte heller att det argumentet att ladda upp bilder skulle vara en tröskel, för att bara skriva behövs inga bilder. Jag syftar alltså på alla inlägg, inte bara projekttrådar eller bildtrådar.
Jag tror en slags tystnadskultur brett ut sig på nätet generellt, färre skriver men likafullt "läser" alltfler. Kan ha fel, men det är en intuitiv känsla jag har och jag tror att även där är problemet. Detta tillsammans med att man på vissa sidor kan agera utan att behöva tänka, tex genom väldigt förenklade uppladdningsmoment av bilder, ofta utan någon som helst text som beskriver bilden, samt detta förhatliga "gillande" som totalt tömt ut folkets ordförråd på adjektiv och som det utan eftertanke strösslas med lite överallt.
Man märker en skillnad på inlägg från förr, men det är svårt att sätta fingret på exakt vad det är, men jag tror inte man var lika rädd för att säga fel och andra var inte heller lika rädda att replikera ifrågasättande utan att det skulle tolkas på fel sätt.
Grinder and paint, makes me the welder I ain't