1

Hej, är nybliven Bubblaägare,en -73a ,var köper man bäst ,enklast,billigast delar till min bil ?

2

Tänk på att billigt är inte alltid att föredra. Kan va ren ut sagt piss ibland så de inte ens passar. Jag köper mina prylar på classicvw.se dvs Upnorth

Bubbla -62
Buss -60

3

classicvw.se har kanonservice, och kan fixa saker man inte trodde fanns.

"ljushuvud"

4

Jag tycker man ska se lite nyanserat på det hela. Det finns "billiga" produkter hos flera ÅF och man får försöka bilda sig en uppfattning från fall till fall. Är ngt "misstänkt billigt" får man också vara medveten om att det kanske inte möter ens förväntningar och därför se det som en chansning och räkna med att det kan vara "pengar i "sjön".

Några tumregler jag har: Jag brukar ge akt på grejer från Brasilien, de håller oftast inte så hög kvalité. Gummidetaljer är det ingen idé att köpa det billigare alternativet. Ibland kan till och med det dyrare alternativet vara sämre än dina gamla original.

Att förorda EN ÅF ger kanske en snedvriden bild om man verkligen inte tagit del av konsumenttester, du får helt enkelt bilda dig en uppfattning om vilken ÅF som har det du behöver. Vi har alla våra olika favoriter. Det mesta du behöver kand du dock handla av någon av de svenska ÅF som finns, för mer specifika eller udda delar kan man behöva söka sig utomlands. Glöm inte bort att räkna med ev tull om du handlar utanför EU.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't