Behöver tips på en bränslepump till en 2332 cc motor och var man kan handla denna.
Det räcker med en Facet red top + en filterking regulator. Finns på Trend ab utanför Södertälje. Pumpen SKALL stå upp och sätts under tank. Regulatorn sitter vid motorn och ställs in på 0.19 bar eller 2.5 psi. Original soppaledning går fetbort. Minst 8mm utvändigt rör och inga delar från Biltema.
Tack Hans för snabbt svar
En fråga till, hur stort tryck är det på en original mekanisk pump ??
Om den är rätt in shimsad ligger dom på cirka 0,17-0.19 ( det står en massa om detta i VWs bränsle delen )
En billig eftermarknas 0.30 ( kina/ EMPI ) (det är jäkligt svårt att hitta bra pumpar i dag )
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ok.tack för svaret
Det räcker med en Facet red top + en filterking regulator. Finns på Trend ab utanför Södertälje. Pumpen SKALL stå upp och sätts under tank. Regulatorn sitter vid motorn och ställs in på 0.19 bar eller 2.5 psi. Original soppaledning går fetbort. Minst 8mm utvändigt rör och inga delar från Biltema.
Hans - jag har några frågor om facet redtop. Är det en bra pump till min buss, en mild 2,1l maskin med dubbla idf 44.
Jag har en filter king på redan och jag monterade en elpump i vintras. Köpte en riktigt billig pump... Bussen gick kanon med den pumpen, men jag kände att den nog var för billig och kinakvalitet är nog inte det bästa i ett bränslesystem
så jag har tänkt att byta till nått bättre.
Nu är det ett bra läge att byta då pumpen la av i morse
den funkade knappt 100mil...
Så nu tänkte jag skaffa nått bra...
Du skriver att pumpen måste monteras stående. Varför det?
Och att den ska monteras vid tanken, jag tänkte ha den vid motorn, men det är ju nästan samma sak på en buss 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Hans Landelius skrev:Det räcker med en Facet red top + en filterking regulator. Finns på Trend ab utanför Södertälje. Pumpen SKALL stå upp och sätts under tank. Regulatorn sitter vid motorn och ställs in på 0.19 bar eller 2.5 psi. Original soppaledning går fetbort. Minst 8mm utvändigt rör och inga delar från Biltema.
Hans - jag har några frågor om facet redtop. Är det en bra pump till min buss, en mild 2,1l maskin med dubbla idf 44.
Jag har en filter king på redan och jag monterade en elpump i vintras. Köpte en riktigt billig pump... Bussen gick kanon med den pumpen, men jag kände att den nog var för billig och kinakvalitet är nog inte det bästa i ett bränslesystemså jag har tänkt att byta till nått bättre.
Nu är det ett bra läge att byta då pumpen la av i morse
den funkade knappt 100mil...
Så nu tänkte jag skaffa nått bra...Du skriver att pumpen måste monteras stående. Varför det?
Och att den ska monteras vid tanken, jag tänkte ha den vid motorn, men det är ju nästan samma sak på en buss
HejLasse
Det är så att det sitter ett filter i ena ändan på den typen av pump ( Kan suga luft ) därför vill man ha den stående
i monterings handlingen står det att man skall monteras så
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Perfekt, det blir nog en sväng till KG trimning imorgon och köpa en sån pump 
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"