Nu är det dags att släppa denna smått otroliga historia.
För två veckor sedan ringde jag på en annons på en vw motor.
Säljaren visade sig vara en gammal kompis till min bror som jag oxå har umgåtts med i yngre dag och även köpte en Sierra coswort RS500 replika av för ca 20 år år sedan.
Han visste inte mycket om motorn mer än att den låg i ett av skjulen på gården han köpte för ca 19 år sedan.
Fick med en växellåda oxå som var tom på drev.
Motorn visade sig vara en 25hk motor. Motornummer var dock bortslipat och satt ovanpå motorn mellan fläktkåpan och svänghjulet. Generatorn var daterad april-50 och startmotorn maj-50 även numret ser ut att stämma för tiden.
Startmotorn visade sig vara till en porsche 356 på dessa sitter soleniden i en annan vinkel än de till en bubbla så detta gjorde mig lite fundersam.
Växellådan var oxå lite mysko då jag inte hittade några nummer på den samt att det var korta stubb drivaxlar på den.
Skrev lite frågor på motor forumet och fick svar av Danne 50_split att han trodde jag fått tag på en drivlina till en Tempo Matador
Kikade lite på detta och mer bitar verkade falla på plats då vi bland annat efter ett långt telefonsamtal diskuterade vinkeln på startmotorn.
Förra helgen (lördagen) åkte jag tillbaka till säljaren och frågade om han hade en aning om gubben som bott innan hade haft en sån men han viste inget om det.
Åkte därifrån och valde att åka en annan väg hem och såg efter ca 1km några som stod i en trädgård så jag stannade och frågade om de hade något minne av någon konstig liten lastbil.
En av herrarna som bott i trakten sedan 1971 berättade då att det stod ett bilvrak i skogen bara några hundra meter från där jag köpte motorn.
Han visade mig dit och där stod den
Rostig, nedsjunken , och så ful så som bara en mor kan älska
Hur som helst, herrn som visade mig dit skulle träffa markägaren samma kväll så 3 timmar senare var jag nu en Tempo matador ägare 
Vad är oddsen på det???
.....
Fortsättning följer........
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21