1

Hej

Jag har en Camper, högtak, från -84 som läcker vatten från vad som verkar vara vänster topplock. - Rinner snarare än droppar.
Motorn startar och går på alla fyra men håller som sagt inte vatten. - Finns det ett typfel som man kan anta i ett sådant fall? Om det gör det hur mycket verkstad/kunskap/tid kan det ta att åtgärda det?

Eller är det så illa som jag befarar - att det troligaste är att rimligaste lösningen är ett motorbyte?

Jag är oavsett vilket mycket intresserad av att köpa en bra motor då den som sitter i är den tröttaste versionen av wasserboxers som levererades vilket inte är en ideal kombination med automatlåda, som min buss har.

Felsökar/mekartips, säljerbjudanden på bra motorer, eller förslag på vänligt sinnade wasserboxer-magiker/mekaniker i Gävletrakten mottages tacksamt!

Allt Gott!  /Göran Bertils

2

Med all sannolikhet manteltätningen som gett sig, brukar hända förr eller senare även med begagnade bytesmotorer. Inte jättesvårt att fixa själv om man är lite noggrann. Går att göra på plats men lättare att ta ur motorn.
Wasserboxermekar växer inte på trän direkt men någon finns där säkert.