1 Senaste redigerad av Marantz (2019-04-22 11:41:01)

Filter King. Som sagt, får inte upp trycket i regulatorn. Trodde jag kopplat slangarna fel till pumpen, ska vara in nedre, ut övre?
Är det korrekt vet jag inte vad som är felet.
Det var ett bra vakuum i tanken vid koll av bränsle, men blev inte bättre. Startar på startgas.
Kan jag ha kopplat slangarna fel till regulatorn? Nix för den har hållt trycket förut.
Ut från regulatorn är väl vid manometern.
Får väl testa med en petflaska för att kolla om gasaren är ok.

LÖST

2

Marantz skrev:

Filter King. Som sagt, får inte upp trycket i regulatorn. Trodde jag kopplat slangarna fel till pumpen, ska vara in nedre, ut övre?
Är det korrekt vet jag inte vad som är felet.
Det var ett bra vakuum i tanken vid koll av bränsle, men blev inte bättre. Startar på startgas.
Kan jag ha kopplat slangarna fel till regulatorn? Nix för den har hållt trycket förut.
Ut från regulatorn är väl vid manometern.
Får väl testa med en petflaska för att kolla om gasaren är ok.

Min Empi pump gav för lågt tryck så jag fick inte det jag ville vid btr.
Provade med lågt tryck med tryckluften och då kunde jag ställa in rätt tryck på btr. Körde med blåsmunstycket i soppa slangen för att se om btr funkade. Ställde in rätt tryck med tryckluft kastade empi pumpen och köpte en elpump och sen inga problem.
Ut från regulatorn är vid manometern.

Bubbla -62

3

Trodde att Filter Kingen skulle vara fylld med bensin innan trycket kommer, men tydligen inte.

4

Med min mekaniska pump blev den inte full, om det är glasskålen du menar. Men med elpumpen så blir den det.
Skillnaden är väl att elpumpen ger lika mycket hela tiden och det finns överkapacitet.
Jag brukar iofs låta den gå tills jag hör att den byggt upp tryck.
Jag tyckte också att det var konstigt att det blev tryck fast inte den var fylld. Men luften komprimeras väl och trycker på.

Bubbla -62