Vid inprovning av innerskärmar hade jag hissat upp bilen ganska högt fram.
Efter en vecka upp pallad ser jag att växellådsolja runnit ut i trummorna.
Är det något som kan ske vid långvarig upphöjning? Eller har jag slarvat med packboxarna?
Enligt min erfarenhet så är nog svaren ja och kanske.
Hade satt i ny packbox i min 67:a och likafullt blev det kladd på backarna när jag haft den upplyft.
Packboxen lever i ett sammanhang med förhoppningsvis bra bitar och "montör" i omgivningen så är lite komplicerat men borde kunna bli tätt även upplyft om allt övrigt är rätt...
Mitt läckage slutade efter att jag satt tillbaka bilen på backen...
S
Tack för svaret Sten.
Tråkiga är att jag ska fortsätta med framänden lyft. Ska jag vara tvungen att hissa hela bilen. SUCK
4 2019-04-24 18:23:45 Senaste redigerad av PPRMicke (2019-04-24 18:25:31)
Tack för svaret Sten.
Tråkiga är att jag ska fortsätta med framänden lyft. Ska jag vara tvungen att hissa hela bilen. SUCK
Om trumman är dragen till rätt moment(360 nm) och dom 2 små oringana sitter på sin plats skall du kunna ha bilen rätt upp i luften och det skall inte rinna någon olja
Du får kolla upp igen
http://vwfiv.se/Repbok/8-Bakaxeln.pdf
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Men för helsike Micke, blir till att ta isär lite grejor igen. :-)
Marantz skrev:Tack för svaret Sten.
Tråkiga är att jag ska fortsätta med framänden lyft. Ska jag vara tvungen att hissa hela bilen. SUCKOm trumman är dragen till rätt moment(360 nm) och dom 2 små oringana sitter på sin plats skall du kunna ha bilen rätt upp i luften och det skall inte rinna någon olja
Du får kolla upp igen
http://vwfiv.se/Repbok/8-Bakaxeln.pdf
/// M
6 2019-04-26 19:26:44 Senaste redigerad av Marantz (2019-04-26 19:30:54)
Någon som INTE tittar på Lets Dance?
Tagit isär och TROR läckaget beror på för lite tryck på yttre stora gummitätningen mot ytterkanten på lagret.
Rinner igenom lagret ut insidan skölden pga att gummipackningen inte håller tätt TROR jag. Sitter en papperspackning mot skölden som jag plockar bort och tätar med "klister".
För att få spelet djupare så gummipackningen tätar hårdare mot lagret.
Frågor/tips på detta?
Har du den stora O ringen på yttre kant av lagret mot lager hållare
Bara för jävlas lite till Är det hop plock av olika årsmodeller Det finns 4olika lager hållare samna med den delen som packboxen går i mot Den lilla Oringen skall vara mot drivaxelen
Vem har sagt att det skall vara lätt att skuva Vw
///Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Lite bilder:
Den stora o-ringen ska väl sitta på yttre diametern på lagret har jag för mig , nu ser den ut att sitta i lager hållaren.
Också så som pprmicke skriver.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Så O-ringen ska ligga på utsidan lagret för att täta mot skölden/lagerhållaren. Skit då blir det till att ta isär igen då.
För alla är säkra på detta innan jag tar isär? :-)
och lager hållaren 180 grader fel Hålet skall vara neråt
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
