1

Hej min T3 från  82 med en 2,0 luftkyld insprutningsmotor CV Går inte. Den startar direkt på första försöket för att sedan minska i varv och dö startar igen men samma sak. Det går att hålla den vid liv om man gasar men det är svårt.  Funkade när jag ställde in den i höstas. Jag vet att jag läst om problemet förut men hittar det inte nu SNÄLLA HJÄLP jag vill ju ta ut bussen

Michael Wänström

2

Härligt med insprutning, när den funkar...

Hade samma problem med min GE motor, då var det luftmassa burken som inte lirade riktigt. Den öppnade och stängde inte som den skulle, mätte upp den enligt anvisning och allt såg bra ut men den funkade inte endå.

Annars är det väl det klassiska, kolla över alla slangar och anslutningar dom är väldigt känsliga för vakumläckor.

/Foppa

3

Ok hur kollar man denn jag trodde faxikt att det var densamma efter exakt likadant fel på en insprutare på jobbet typ1981.men det var en bay och dom skall ju inte finnas med cv motork men vad jag mins så var det densamma.
Tack Michael

4

Det finns ingen som sitter på en lufymassburk och som vill sälja densamma?

Michael Wänström

5

Hej igen Det är strul med bränslepumpen finns ingen ström till densamma Jag har googlat en massa men får inga bra svar. vad har reläet till bränslepumpen för funktion endast som kontakt eller har den ytterligare funktioner. Jag tänker att typ pumpen går inte om motorn inte går. Tacksam för svar.

6

Pumpen styrs via dubbelrelä det få signal från luftmassemätare och jag tror att motorn måste vara igång .
Jag har alla delar från min GE motor kvar den blev renoverad och fick förgasare.
Kan sälja allt i en klump typ luftmassemätare,  relä, styrbox...

T2b taigagrön ´77

7

Är det samma grejor som till min CV motor så är jag jätteintreserad. Du skrev att du bytt till förgasare. Vad krävs för dylik ombyggnad.
Michael

8

Jag tror att det är samma grejor är ju en 2ltr med 70hk men det måste du kolla upp om det är så.  ICQ/bc
Det behövs inte mycket det är bara 2 förgasare typ Weber storlek 40 eller 44 och insugsrör.

T2b taigagrön ´77

9

Jag har bestämt mig för fögasare. Det passar en envis gammal gubbe bättre. En satts från just campers är på väg. Är det något att tänka på vid ombyggnaden.  Jag tänker ftämst är insprutningen och tändningen sammankoplade. Så jag inte tappar tändningen.

Michael

10

bearcat skrev:

Jag har bestämt mig för fögasare. Det passar en envis gammal gubbe bättre. En satts från just campers är på väg. Är det något att tänka på vid ombyggnaden.  Jag tänker ftämst är insprutningen och tändningen sammankoplade. Så jag inte tappar tändningen.

Michael

Vad menar du sammankopplade? tändningen är ju mekanisk med en fördelare så dom är inte riktigt sammankopplade, eller?

11 Senaste redigerad av bearcat (2019-04-26 14:19:56)

Det är vad jag tror. Ville bara inte förorsaka mer jobb än jag behöver. Tändningen är ju inte helt mekanisk då bilen har tändmodul. Och senare bilar med insprutning har ju dessa funktioner ihopkopplade.

12 Senaste redigerad av bearcat (2019-05-07 19:48:46)

Hej då var  konverteringen klar.

Återstår luftfilter som ligger på någon lastbil någonstans. Samt finjustering. Motorn gick förvånansvärt bra på endast skrivbordsjustering.  Jag köpte satsen från just campers och jag är mer än nöjd.
Snacka att oddsen ökat att ta bussen till England .

Michael Wänström ICQ/ay

Post's attachments

förgasare.jpg, 106.2 kb, 1024 x 486
förgasare.jpg 106.2 kb, 180 downloads since 2019-05-07 

13

Spännande! Håller precis på med samma som dig med insprutning som inte vill fungera ICQ/bu

Och har kommit in på precis de där kittet på JK. Mycket delade meningar om enkelförgasare verkar det som, berätta gärna hur det går för dig  ICQ/ay  ICQ/br