26

Barndoor51 skrev:
Carnut skrev:
Carnut skrev:

Undrar om det är nåt direkt värde i en motor,växellåda samt startmotor till en Barndoor 52:a?

Har även en annan fundering...vad brukar en profilerad buss-stötfångare i skapligt skick kosta?

Testar att lyfta frågan.

Har du några bilder på Barndoorprylarna? Vilket motornummer är det? och är det en osynkad eller delsynkad låda?
Om du har så maila mig lite bilder och info till: barndoor51 snabela hotmail.com

Tyvärr inga bilder ännu.
Har bara kommit överens med säljaren om att få köpa sakerna. Vet hittills bara att dom är från en 52:a
Ska hämta dom här i vår/sommar.
Kan maila nån bild till dig när jag hämtat prylarna.

27

Hej! Undrar vad gamla snygga oljedunkar och oljekannor kan vara värda i Sverige, om de är i skick som på bilderna nedan?
(de på bilderna kostar runt 50 pund i England)

http://www.automobiliaplanet.com/sites/default/files/imagecache/product_large/product/ap8-039.jpg

http://www.automobiliaplanet.com/sites/default/files/imagecache/product_large/product/ap8-032.jpg

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

28

robbanonline skrev:

Hej! Undrar vad gamla snygga oljedunkar och oljekannor kan vara värda i Sverige, om de är i skick som på bilderna nedan?
(de på bilderna kostar runt 50 pund i England)

De e sånt du kan hitta på den lokala loppmarknaden för 10spänn styck eller köpa av en samlare på en veteranbilsmarknad för 500spänn styck...

Buy the ticket, take the ride... - HST

29

Vad är en bottenplatta till en zwitter med papper värd? Inte bästa skicket.. lite bucklig men inget som inte går att bocka rätt. Lite rost men inget allvarligt..

30

Geten skrev:

Vad är en bottenplatta till en zwitter med papper värd? Inte bästa skicket.. lite bucklig men inget som inte går att bocka rätt. Lite rost men inget allvarligt..

Med tanke på prisbild på bilarna ifrån 50talet
så ett par tusenlappar om avställningsavgifter varit betalda.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

31

Vad är en 65a bubbla cab i patinerat körbart skick värd ungefär? Knappt rost, matt lack, slitna säten, hyfsad cab.  Jo, jag vet, det beror väl på en massa, men ungefär? Bra komplett oskruvad bil.

32

Sänke skrev:

Vad är en 65a bubbla cab i patinerat körbart skick värd ungefär? Knappt rost, matt lack, slitna säten, hyfsad cab.  Jo, jag vet, det beror väl på en massa, men ungefär? Bra komplett oskruvad bil.

Jag söker ju cabb av 65 årsmodell har tänkt mig det som 50årspresent.
Så för mig om jag hade vetat om ngn så slantar jag upp
mellan 65 och uppåt. Beroende på skick etc.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

33

Vad är W luckor i bra skick värda? Rostfria.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/840074.jpg

Och vad är dörren värd? tidig ovaldörr. Oxå rostfri.
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/840126.jpg

Jag kan ju inget om Typ1 grejor ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

34

Då kan du skänka skiten till mej. Så kan jag skänka nåt till dej...  ICQ/ag

Huvarna; 1000 till 1500 beroende på modell
Dörren: 1000:-

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

35

Beroende på modell?
Vad finns det för modeller och vad är skillnaden?

Buss 65
Ghia 57

36

Olika fjädrar. Rakt fäste efter 55, trekantigt fäste innan 55. Du har rätt, du kan inget om typ 1 grejor.  Default/lol

37

25hpman skrev:

Du har rätt, du kan inget om typ 1 grejor.  Default/lol

Varför ska jag kunna det? Jag gillar ju inte ens Typ1  ICQ/ag

Då är båda luckorna före 55 iaf  ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

38 Senaste redigerad av 25hpman (2011-08-22 07:14:48)

aug 52-aug 55 för att vara petig, trodde inte att den horizontblå färgen kom förrän efter aug -55

Fanns det nåt mer matnyttigt där? I andra delar till samma årsmodeller?

39

Det fanns inget mer skoj, bara en massa volvodelar. Och en oval bakruta, men den orkade jag inte ta med ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

40

Var volvodelarna beg eller nya gamla?

41

aug 52-aug 55 för att vara petig,

Augusti 52? ICQ/an
För att vara petig.. ICQ/am
Nog menar du väl Oktober, eller?? Default/hmm

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

42 Senaste redigerad av Tobias J (2011-08-22 19:38:37)

underbart nördigt Default/lol  ICQ/ag  ICQ/ab
-detta är inte adhd (vwhd) eller add, det är vanlig aspergers syndrom...

43

25hpman skrev:

aug 52-aug 55 för att vara petig, trodde inte att den horizontblå färgen kom förrän efter aug -55

horizontblå? Den huven är grön ICQ/ab iaf i mina typ1 otränade ögon ICQ/ad Är en dålig mobilbild.

Resten av volvogrejorna var inget att ha. Gubben trodde det var en guldgruva, men jag skulle inte ta det om jag fick det gratis ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

44

Vad kan två stycken nos framskärmar till en 412 vara värda?
Lätt ytrostiga på utsidan, härligt orginalgrå på insidan ICQ/ab

Typ3 fastback -72
www.vdvw.se

45

Fråga en köpare...om du hittar nån.  ICQ/ad  ICQ/ad

46

Tror det är lättare än att hitta såna skärmar, köparna har nog inte rostat bort som skärmarna brukar göra. ICQ/ae

Typ3 fastback -72
www.vdvw.se

47

abremyr skrev:

Tror det är lättare än att hitta såna skärmar, köparna har nog inte rostat bort som skärmarna brukar göra. ICQ/ae

Problemet är väl att det knappt finns några 412 och de som finns är inte värda något.

48

HenrikL skrev:
abremyr skrev:

Problemet är väl att det knappt finns några 412 och de som finns är inte värda något.

Jag hade en NOS stötfångare till en K70 ( ursäkta att jag svär i kyrkan) men dessa modeller är väl ungefär lika populära som 412...
Den var helt omöjlig att sälja, men tillslut så smög det fram en spekulant som behövde en sådan tilll sin otroligt fina K70 som han ärvt.
Men värdet på stötfångaren sattes till ett byte av ett gäng hallonbuskar...... Default/lol  Default/lol  ICQ/ad

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

49

Men nu tycker jag ni har lite tråkig inställning  ICQ/ad
Det finns ju faktiskt 25st 411/412 kvar i trafik  ICQ/ab

Typ3 fastback -72
www.vdvw.se

50

Men det är mainstreamnissar som pumpar upp "värdet" på en gammal sak, inte saken i sig, eftersom de i princip saknar värde. ICQ/ab

Värdet av ett föremål ligger alltid i betraktarens ögon! (det är därför man skall blunda då man dreglar på något som man vill ha! ICQ/af ) Annars så kan ju säljaren ana oråd och pumpa upp priset ICQ/am .

En VW 412-Variant grönmetallic, med automatlåda och sollucka är ju en bil som jag definitivt skulle blunda för då jag betraktade den, eftersom jag skulle vilja ha en dylik, men helst gratis.. Default/lol

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"