1

Sitter och pluggar på inför stundande skärmkantsbyte och vill försöka göra det så rätt som möjligt. I samma veva kommer den nedersta biten av a-stolpen också att bytas ut.

Har tagit del av en hel del projekttrådar och sett lite olika förfaranden, så jag blir lite frågvis.

Enligt flera källor bör man montera inner- och ytterdel separat. Jag har ju köpt ett "komplett" hundben i vad som ska vara "originalkvalité", bör jag alltså dela på det innan jag monterar?

Såg just Glidekings väldigt instruktiva video på YT och fick mig några matnyttiga tips den vägen. Clecos verkar vara vägen att gå, sådana ska väl köpas in innan övningen. Verktygsboden verkar ha, men något annat tips att handla från? Verkar billiga på E-bay men jag har aldrig handlat därifrån.

Ös på med flera åsikter, tips och funderingar i ämnet. Jag vill känna mig väl förberedd innan jag skrider till verket. ICQ/ay

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

2

Att dörren du ska ha på bilen är sjyst och stänger bra mot b-stolpen. Då passar du in hundbenet mot dörren.
ICQ/ay

Tomato Potato
Dyslexiker..

3

Ja så långt är jag med, frågan var snarast om det var sjuuuuukt mycket lättare att dela på hundbenet innan montering, då gör jag det. Enligt vad jag fått för mig efter att ha tagit del av andras projekt så är det lättare att passa in så glipan stämmer om delarna är separerade innan.

4

Pröva hundbenet på bilen enda sättet att få reda på passformen. Dela om det inte passar!
Jag har monterat Wolfsburgwest kompletta som passade bra.

5

Ett logiskt konkret råd, tack för det! Så enkelt att jag borde kommit på det själv, men varför famla runt i blindo när man har fellow folkafolks att ledsaga en fram bland rostig plåt? Det är just sånt här forumet är till för!