1 Senaste redigerad av Elias (2019-04-14 15:30:31)

Skulle vilja köpa en körbar bay buss, dvs. ej panel eller pickup. Det är viktigt att den är körbar. Får finnas lite rost, men ej i några extrema mängder. Prisklassen jag förhåller mig till är omkring 60000 kronor. Går bra om den kostar lite över, och om den är ännu billigare är det bara ett plus, men får ej vara en skrothög. Bra om den finns i Stockholmsområdet, men gör inget om den är en liten bit bort. Jag har en 74:a late bay nu (renoveringsobjekt!), som eventuellt skulle kunna läggas som delbetalning om det vore intressant.

Typ 2 - 74:a

2 Senaste redigerad av Elias (2019-03-20 14:44:46)

Uppdaterat - Även en late bay är av intresse!

3

Är det ingen som har något?

4

Utan att vara dryg på något sätt så ser nog verkligheten så ut att det inte längre finns bussar som är till salu körbara för det priset.Jag har själv 2 st i renoveringsläge,men skulle inte ens släppa dem för sagda pris då jag vet att jag inte hittar något om jag ångrar mig och säljer dem..Hoppas du hittar någon ändå..undrens tid sägs vara förbi,men man vet aldrig..

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

5

jag funderar på om jag ska sälja iväg min 76a ,motorn började strula förra sommaren efter besiktningen så jag har tröttnat på den o börjat vela fram o tillbaka om vad göra nu ,finns tråd på projekt sidan där du kan se på den närmare men som sagt var jag har lite svårt att bestämma mig då den är i väldigt bra skick i övrigt med endast lite rost (har delarna ) inget allvarligt mest skönhets skador,mekanisk är den i topp skick (utom motorn då) finns utanför sigtuna

Post's attachments

IMG_20171110_112432.jpg, 318.07 kb, 1156 x 867
IMG_20171110_112432.jpg 318.07 kb, 1 downloads since 2019-04-17 

buss 76a ,ghia-65a ?,t-1 66a, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76

6

Jag vore kanske intresserad ifall du skulle besluta för att sälja, men hur illa är det med motorn? Går den att köra som den är nu, eller krävs det genomgång? Behöver hela motorn renoveras/bytas ut?