Efter att sträckläst de flesta projekten här inne tänkte även jag skriva om mitt pågående projekt!
En förkärlek har funnits genom hela uppväxten till just gamla folkabussar. Farsan har varit hantverkare och körde runt med mig och brorsan i en härligt blå pick-up från 70 talet. Sedan hade polaren en "party-buss" som vi använde som turnébuss på den tiden vi kuskade runt i hela Sverige och besökte i princip alla Lundell spelningar på somrarna. Härliga minnen!
Efter att drömt om en egen buss och gått och gnällt till familjen dök det plötsligt upp ett bra objekt för ett par år sedan. Hade turen att hamna som nummer 1 på bussen och den var min om jag hämtade den snarast (och betalade så klart).
Sagt och gjort!
Bussen hämtades hem och den kändes spontant vara i hyfsat skick. Visst lack och inredning var ingen höjdare men relativt rostfri. (trodde jag)
Jag har i princip ingen historik som bilpulare men intresset har smugit sig på när mellansonen intresserade sig för A-traktorer. Vi köpte objekt och började bygga om hej vilt och vips var man helt biten.
Nu skulle tänderna sättas i denna 75a late bay window.

kul och följa