Kurtivan skrev:Jag som aldrig handlat utrikes... är priset i pund och hur går det till att betala? Ja, jag vet det är en tröskel att ta sig över 
Just denna siten anger priserna i £ (brittiska pund).
På vissa andra siter kan man välja mellan olika valutor.
Man kan använda sig av en valutaomvandlare som finns på nätet också, exempelvis denna:
http://www.valutaomvandlare.com/
Betalning brukar försiggå så att man fyller i ett webformulär med namn och adress, e-postadress, samt vilket betalkort man har, Visa, Mastercard etc. sedan skickas detta formulär tillsammans med beställningen.
Ditt bankkort/bankkonto belastas med summan i den lokala valutan, i det landet du handlar, banken räknar sedan om. jag har aldrig varit ute för det att banken tagit ut extra avgift för det.
Sedan fyller man i kortnumret, samt giltighetsdatum och cnn koden som står på kortets baksida.
Ibland kan man även välja att betala via Paypal, men då skall man ha ett konto där först.
På svenska försäljningsgsidor kan man behöva ange personnummer, och det kan förekomma betalning direkt med bankid, även Swish kan förekomma.
Om man är en känd och rekorderlig kund kan man även få betala via faktura, och då kan det tänkas att firman tar en kreditupplysning på dig innan.
Per e-post får man sedan en bekräftelse på att odern är mottagen, ofta även en prognos på när leverans kan tänkas ske. Om du väljer att kunna spåra försändelsen så får du även ett spårningsnummer, och då kan man via en annan websida kontrollera var i leveranskedjan ditt paket befinner sig.
Innan man till slut skickar iväg beställningen får man upp en sida där alla summor presenteras, varan/varornas pris, ev skatter, samt fraktkostnad.
Ibland kan man även välja olika sätt att få varan levererad på, och mot högre pris kan man ibland få en snabbare leverans, men det är olika hos olika firmor.
När man handlar från firmor utanför EU tillkommer tull och skatt. Postnord skall nästan alltid har en avgift om det är dom som levererar, då DHL eller andra stora internationella levernasfirmor står för frakten kan den vara inräknad i priset från början, men inte alltid. Ibland kan det heta att det är "fri frakt" men vi vet ju att ingenting är gratis, i slutändan är det nog ändå kunden som får betala.
Än så länge kan man ju handla från den där brittiska vänstertrafiköarna enligt EUs regler, men passa på, vem vet hur det blir efter brexit?
När det gäller VW-delar har jag med framgång handlat från ens svensk firma många gånger, det är Classic VW-Up North AB i Skellefteå, https://www.classicvw.se/index.php
Jag tycker den firman har bra priser, snabb leverans och om det behövs en väldigt bra support via e-post eller telefon.
Dom har visserligen inga lysdioder till pilarna, men väl glödlampor både för 6 och 12 volt för 33kr... 
Jag tycker att det är smidigt och går lätt att handla via nätet. Jag har köpt bildelar från Tyskland, England och hemifrån Sverige, aldrig några problem.
Jag har även köpt andra saker från andra firmor, i USA, och Asien... Man kan ju vara miljömedveten och låta bli det, särskilt från Asien då det kommer små paket med flygfrakt, om man nu inte är befriad från miljöångesten.
I alla fall har jag bara två gånger (av hundratals gånger) råkat ut för trubbel en gång utebliven leverans, pen pengarna återbetalades. Nu nyligen beställde jag fyra digitala termometrar, fick fem, av fel sort... nya är på väg, de felaktiga vill firman inte ha tillbaka. Samt en reklamation av en elektronikpryl, samma där, behövde inte returnera den trasiga.
VW-Upnorth skickad en startmotor en gång som blev förstörd av posten, dagen efter hade jag en ny, med returporto för den trasiga.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."