1

Okej akut är väl att ta i men, jag har några frågor, medbringare som sitter till hardyskivan på stryrningen hur ser dom ut? Är det en hon och hane så att säga? Jag hittade bara en bild på näten och den säger mej inte så mycket,, jag har en latebay styrsnäcka till mitt fiat bygga tyvärr så fattas medbringare och hardyskiva.. Samt rattstång... Kan någon ev ta bättre bild på denna delar samt mått på splinen på hane delen, om det du är en sådan del som sitter in i rattstången sen.. Jag är även intresserad av medbringaren,,  har även en annons där jag söker komplett rattstång

http://forumbilder.se/I52B6/733638.jpg

Drägg----Konstnär----trevlig----social-----galen

2

Styrsnäckan har du längst till höger som har en pinne på den sitter medbringaren (hane) som man låsa i ett läge så att den ej snurrar runt av sig själv.
På medbringaren sitter hardyskivan och på den rattstången.
Rattstången är bara ett rör med splines uppe för ratten och ett plattjärn med två hål nere för hardyskivan.

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

3

Rattstången vila i ett rör som man bultar fast under instrumentbrädan och nere vid hyttgolvet med en fläns.  Kabeln som bygla hardyskivan behövs för tutan.

T1 splitbuss kombi '64
T1 splitbuss panel '65
T2a deluxe RHD ´68
T2b taigagrön ´77
T3 enkelhytt `89

4

Har annars en mycket fin o smäcker kuggstångsstyrning från en -38:a års Adler, med rattaxel. Kan fota om torsdag

Roughred VW Shop, grejor för Folkafolket.

Westfalia for ever. Default/smile

5

Grubban skrev:

Styrsnäckan har du längst till höger som har en pinne på den sitter medbringaren (hane) som man låsa i ett läge så att den ej snurrar runt av sig själv.
På medbringaren sitter hardyskivan och på den rattstången.
Rattstången är bara ett rör med splines uppe för ratten och ett plattjärn med två hål nere för hardyskivan.

Tack någon som har detta att sälja eller byta med har inte så mycket vw grejor kvar tyvärr...

6

25hpman skrev:

Har annars en mycket fin o smäcker kuggstångsstyrning från en -38:a års Adler, med rattaxel. Kan fota om torsdag

Fota och skicka tack