1

ny här och nyss införskaffat en sån här fin 1970 bubbla, nu till problemet har bytt soppa pump till en ny brassepump och sen har jag renoverat förgasaren men ett sånt där kitt. men när man stänger av motorn så läcker det igenom den på snorkeln som går ner i venturin alltså ej acc pumpsröret utan huvud ledningen sen kan det rinna ett tag. har någon varit med om nått liknande ? är inne på för högt sopptryck ? men kan det vara det med en manuell pump ? alt nålventilen som är bytt i kittet som är slut på men det ska väl inte spela nån roll när motorn är avstängd ? ligger det kvar tryck ?

Post's attachments

Attachment icon fugge .jpg 296.12 kb, 38 downloads since 2019-03-31 

2

billig skitpump som ger för högt tryck...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Oavsett vilken mekanisk pump man använder är nog bränsletrycket rätt obefintligt med avstängd motor...

4

hej hittade felet, fiberbrickan som satt mellan nålventil och huset på förgasaren läkte lite så bytte ut den mot en alu och nu funkar det perfekt  ICQ/ay