1

Nån som vet om VWlooms håller på fortfarande?

Skickade ett mail 10/2 och frågade om de kunde göra en kabel piska till min Cab.

Men inget svar?!

"ljushuvud"

2

Likadant för mig. Beställde en kabelhärva till min 50:a 25/1, fick bekräftelse 27/1 men sedan har det varit tyst. Även efter påstötningar.
Så jag undrar detsamma.

3

Utan att ha varit i kontakt med John så kan jag meddela att han varit typ "sängliggande" i närmare en månad pga sjukdom.
Info från en som också beställt men inte fått, men däremot fått svar ICQ/ab

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup -58 Pickup "Den Svenska Binzen"
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00

4

Jag köpte från volksgoods till bussen häromåret.
Jättefina grejor, hyfsat snabbt levererat(gjordes oxå på beställning), han gjorde även några ändringar/tillval utan att ens ta betalt för det  ICQ/bf
Nästan exakt samma pris som vwlooms, men billigare frakt om jag minns rätt.

Kan oxå vara ett alternativ om nu John på vwlooms är krasslig.

http://www.volksgoods.co.uk/looms.php

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Tackar.
Får se om jag kontaktar Volkgoods för det verkar inte som Autosparks har Cab kabelpiskor..

Talar om hur det går.

"ljushuvud"

6

Jag har prata med Volkgoods, och de hade inget 56 Vert elsystem.
Men om jag skickade över mitt gamla så skulle jag få rabbat, och det skulle kopiera det.
Det verkar väldigt kompetenta, men vill ha betalt med en bankcheck (och det kostar en del har jag för mig, och sen ska jag skicka min kabelpiska. Så rabbaten blir inte så mycket).

Nu börjar jag börjat vela det här med Brexit är ju på G, och då blir det ju 6% tull +25%moms...

Om jag var i deras skor skulle jag erbjuda att göra det mer eller mindre gratis, för sen blir ju de enda som har en 56 Vert elpiska.
Jo jag försår att marknaden är minimal.

Är jag bara dumsnål.

Ärligt talat lutar jag åt att göra en egen, för så mycket sladd är det ju inte i en VW. och pengarna Volksgoods tar skulle jag kunna köpa mycket sladd för.

Tanker/Åsikter mottages med tacksamhet ;-)

"ljushuvud"

7

Är det inte svårt att få tag på kabel med rätt färger till äldre VW? I alla fall om man vill köpa mindre längder än 100m-rullar.

8 Senaste redigerad av Mr 56 (2019-03-27 18:13:20)

Tristar skrev:

Vad skiljer mellan en cab och en sedan, mer än pilarnas och innerbelysningens placering?
Och vad för priser har du fått?
Jag betalde 3350:- inkl frakt till min -50 dock inte cab.

Det finns inget tak att dra ledningarna i :-)
Så den går i värmekammaren, så längden skiljer

Jag skulle hamna lite under 3000kr inkl frakt, med lite extra kablar (blinkers i framlys och Blinker i baklyse).

Man jag tror kanske pundet gått upp lite.

"ljushuvud"

9

Jag trodde frekvensen var viktigast :-)

Jag har lagt ner affären lite nu med Brexit i åtanke.
Vill inte att min kabelpiska ska bli liggande nånstans.

Ingen som känner till nån tysk leverantör av elpiskor?

"ljushuvud"