Blev ju två rattar på DAK i Falun
Wow! Du är allt en lyckans ost!
Blev ju två rattar på DAK i Falun
Måste ju hålla rätt lagernivå på antal rattar, det händer att jag säljer nån ibland...
Kunde inte låta bli när denna såldes på Tradera...
Stilig! Jag fick hem min 16" Moto-Lita till Mustangen före jul. Måste säga att det var ett kvalitetsverk och härlig känsla. Så nu sitter det trärattar i båda bilarna. Men jag blev lite sugen att sätta en likadan i cabben.
---------------------------------------------------------------
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
Har velat lite angående Moto-lita och inte vetat riktigt vad jag tycker om dom... Något med den stora diametern för infästningen i navet. Men dom är fasiken snygga.
De har en Shelbyratt med litet nav med sex skruvar, skitsnygg! Hade tänkt köpa den, med då behöver jag ett nav och tuknapp som bara finns i USA. Så det blev den där.
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
En sån här har jag suktat efter en längre tid, ja jag vet att dom finns att hitta på Ebay men har hållit koll på alla marknader som jag åker på i Sverige och idag hittade jag en på tidningen Klassikers vintage&samlarmarknad i Skokloster.
Kool! I en sådan där blir jordnötterna ännu godare.
1500 Kabriolet 1967
Mustang Coupe' 1966
135 2019-03-23 17:08:58 Senaste redigerad av NoVW (2019-03-23 17:09:41)
Tips mottages gärna på hur man kan renovera en ratt med rosenpolerade ekrar (tror jag det heter).
Jag har en Les Leston som jag tänkte renovera men som lite trött ut, övre bilden. Den nedre bilden är hur jag skulle vilja att det ser ut.
Går det ?
//Morgan
En bit rundstav (trä) i borrmaskin skapar rosenmönstret...
Aha, tack för tipset. detta skall testas.
//Morgan
Fanns i alla fall tidigare en film på Youtube med en engelsman (?) som satte en rund kork i pelarborren för att skapa mönstret. Såg inte ut att vara lätt att få det snyggt....
Svårigheten är väll att få snygga linjer och lagom/lika mycket polerat...
Föra längs ett anhållen. .. i pelarbormaskin. Eller dylikt...
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Jag har gjort sådant mönster i aluminium med hjälp av en Dremel i stativ, i demeln satt en horisontell slipskiva med den finaste smärgelduken.
Men det är ett jäkla jobb. Svårt att få det exakt och snyggt.
Pelarborrmaskin med koordinatorbord och den lilla slipskivan skulle nog underlätta ordentligt.
Blev med ratt igen, köpte denna på Blocket med VW 60 tals nav.
Är klart nöjd.
min första bruksbil en rally kadett sen 60-tal hade original träratt
men då 1979 hade alla en svart gt ratt i skinn så den åkte ur och
försvann men tiden..då det var inget man höjde på ögonbrynen för.
Om någon är intresserad utav läderöverdrag till rattar så kan jag ordna det! Har två stycken färdiga VW rattar som passar VW årsmodell 1971 till 1973.
Kan ordna läderöverdrag för flera modeller, då måste ratten skickas till mig och jag tar med dem till Iran för att lämna in för jobbet.
Kolla nedan länk för bilder:
https://www.facebook.com/marketplace/it … 190605886/
Mvh,
Vadde
En allmän fråga, jag har sett ett ställe på nätet där det går att köpa läderöverdrag till hela instrumentpanelen för t.ex. VW 1303S årsmodell 1973. Finns det någon som kan tänkas göra jobbet med demontering och sätta dit överdraget på instrumentpanelen? Vore schysst! Då kanske vi kan snacka lite affärer och jag lär kunna hitta kunder till den personen isåfall.
Kunde inte låta bli att köpa denna Fiat ratt på Blocket, tycker den är snygg.
Nytt nav (VW 60 tal) och en tutknapp från hyllan så får den åka upp på väggen i garaget tills det dyker upp en bil som den kan passa i...
Har ju blivit nån mer ratt/tutknapp, både nytt och begagnat
De Formula tut knappen har man ju letat efter
Tog nästan fem år men nu sitter den i en bil och det är min bil.
Gjorde ett klipp på Norrtäljeträffen, en Formula Vee i kanonskick
Inte en ratt man ser varje dag och vissa (inkl min fru ) tycker den är, och jag citerar: Skitful och den fulaste jag någonsin sett. Men jag bara älskar den
Tog nästan fem år men nu sitter den i en bil och det är min bil.
NoVW skrev:Gjorde ett klipp på Norrtäljeträffen, en Formula Vee i kanonskick
Inte en ratt man ser varje dag och vissa (inkl min fru ) tycker den är, och jag citerar: Skitful och den fulaste jag någonsin sett. Men jag bara älskar den
Absolut inga fel på den ratten tycker jag
Jag insåg att min cab "måste" ha träratt, för stunden i alla fall...
Och varför inte en tutknapp i rött då cabben är röd, förvisso en -72 och tutknappen är till en äldre men va fan, funkar för mig.