1

Tutknapp och tillhörande kromring till splitt. Hämtad ur en Pickis på det glada nittiotalet. Legat i en låda sedan dess.

Högstbjudande innan söndag kväll 20.00. Blir det budgivning förlängs budtiden med fem minuter sedan sista budet. Forumtid gäller. Frakt tillkommer. Blir det bud under 50 spänn orkar jag inte skicka, då får den ligga kvar och öka i värde.

Post's attachments

20161101_221318.jpg, 416.99 kb, 1280 x 720
20161101_221318.jpg 416.99 kb, 103 downloads since 2019-03-18 

20161101_221330.jpg, 368.01 kb, 1280 x 720
20161101_221330.jpg 368.01 kb, 66 downloads since 2019-03-18 

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

2

100kr

/ Martin
Typ1 50,51,52,54,54,55
Typ2 51,59

3

120:-

4

120:-

5

140:-

6

200kr

Tomato Potato
Dyslexiker..

7

Blev jag vinnande bud då? Klockan nu är ju 20:08.
Ta resten på pm ?

Tomato Potato
Dyslexiker..

8

Hej och god morgon.
Nu blir det jobbigt. Jag skrev klart och tydligt att forumtid gäller. Läser jag inläggen ovan ser jag att VW1948 lade sitt tid flera dagar innan sluttid och att D3v1l lade sitt bud 20:18:30. Jag förstår att det kan bli problem om forumtiden inte är omställd till sommarr/vintertid, men nu måste jag tyvärr följa mina egna uppsatta regler. Tyvärr säger jag för jag torskar ju själv också......
Alltså är VW1948 vinnare av auktionen. Jag kontaktar dig på PM.

MVH Jan Dersjö

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

9

Perfekt! PM skickat.  ICQ/bs

10

Det här med klockan har alltid vart lite strul med... när jag kollade här först så syns det att D3w1l la budet 19:18:30 men sen när jag loggar in så står det 20:18:30... dels så finns det en forum inställning för klockan sen har varje person en egen inställning man kan göra också  ICQ/bw

Post's attachments

Tutknapp.jpg, 61.29 kb, 800 x 450
Tutknapp.jpg 61.29 kb, 94 downloads since 2019-03-25 

11

Ja, hur fasen skall jag bära mig åt då? Jag vill att rätt skall vara rätt, inget annat.

12 Senaste redigerad av EW (2019-03-25 13:43:28)

GB skrev:

Det här med klockan har alltid vart lite strul med... när jag kollade här först så syns det att D3w1l la budet 19:18:30 men sen när jag loggar in så står det 20:18:30... dels så finns det en forum inställning för klockan sen har varje person en egen inställning man kan göra också  ICQ/bw

Vill egentligen inte lägga mig i men när en moderator far med fel info måste jag ICQ/ad
Om man har sommartid ibockad ändras tiden 1h när man loggar in men så vitt jag vet har vi inte sommartid nu. Den infaller på natten mellan lördag och söndag 30-31/3.
Tiden blir alltså 1h fel när man loggar in. 
Därmed är tiden också alltid 1h fel när man inte är inloggad under tiden det är sommartid men den blir rätt när man loggar in och sommartid är ibockad. Rörigt värre ICQ/bu  ICQ/bc
När jag loggar in står det 19:18 men om jag bockar i sommartid står det 20:18 och den har vi ju inte än.
Jag har en iphone om det nu skulle skilja på vad man använder och loggar in med.  ICQ/bv
Så kolla era inställningar, sommartid ska inte vara ibocket nu.

Hoppas inte mitt inlägg bidrar till att det blir otrevlig stämning och jag hoppas att jag inte trampat någon på tårna ICQ/bs

VW typ 3 1600 TLE 1971

13

EW skrev:
GB skrev:

Vill egentligen inte lägga mig i men när en moderator far med fel info måste jag ICQ/ad
Om man har sommartid ibockad ändras tiden 1h när man loggar in men så vitt jag vet har vi inte sommartid nu. Den infaller på natten mellan lördag och söndag 30-31/3.
Tiden blir alltså 1h fel när man loggar in. 
Därmed är tiden också alltid 1h fel när man inte är inloggad under tiden det är sommartid men den blir rätt när man loggar in och sommartid är ibockad. Rörigt värre ICQ/bu  ICQ/bc
När jag loggar in står det 19:18 men om jag bockar i sommartid står det 20:18 och den har vi ju inte än.
Jag har en iphone om det nu skulle skilja på vad man använder och loggar in med.  ICQ/bv
Så kolla era inställningar, sommartid ska inte vara ibocket nu.

Hoppas inte mitt inlägg bidrar till att det blir otrevlig stämning och jag hoppas att jag inte trampat någon på tårna ICQ/bs

Nu vet jag inte vad jag sagt som är fel?  ICQ/bw

14

Om den enhet du loggar in ifrån beter sig som min iphone har du förmodligen sommartid ibockad. Då har du rätt tid när du inte är inloggad och 1h fel när du loggar in. Kolla i inställningarna. Sommartid ska inte vara ibockat nu.

Post's attachments

0F60141C-6280-4526-961A-AC8D5F06B7A4.jpeg, 90.34 kb, 505 x 900
0F60141C-6280-4526-961A-AC8D5F06B7A4.jpeg 90.34 kb, 96 downloads since 2019-03-25 

VW typ 3 1600 TLE 1971

15

GB skrev:

.. när jag kollade här först så syns det att D3w1l la budet 19:18:30 men sen när jag loggar in så står det 20:18:30...

VW typ 3 1600 TLE 1971

16

Var det inte så jag skrev typ? finns inställningar i både profil och forum.
Det visade rätt tid när jag inte var inloggad och fel tid när jag loggade in, den skärmdumpen var från när jag inte var inloggad.

17

Budet i inlägg 6 kom 19.18 och det är ju det sista har ingen betydelse på sommar och vintertid .

T2b taigagrön ´77

18

Jag och Dennis från Ockelbo som bjöd.
Hans klocka visade ”normal” svensk tid medans min klocka visade en timme mer. Man han kunde inte logga in. Därför bjöd jag. Gjorde detta saken enklare?
Vem var vinnaren av budgivningen?
Bara så vi kan gå vidare.

Tomato Potato
Dyslexiker..

19 Senaste redigerad av D3w1l (2019-03-25 18:06:06)

.

Tomato Potato
Dyslexiker..

20

Men herregud vilken diskussion, vad blir nästa steg om vi inte använder korrekt tid på dygnet för auktioner...

Be alla inblandade och logga in och ställ in tiden korrekt, dvs korrekt tidszon och EJ sommartid sen har ni svart på vitt vilka tider som gäller.

/Foppa

21

Jag Vill först och främst be alla budgivare om ursäkt för strulet som har uppkommit. Jag tyckte att jag hade satt upp glasklara villkor för budgivningen, men nu har det visat sig att man kan få flera olika tider på forumet beroende på vilka inställningar man har gjort. Jag har funderat mycket på hur jag skall göra. Jag vill inte att någon skall känna sig lurad för att forumets klocka är tvetydig, samtidigt som risken finns att vw1948 blir besviken/sur på mig. Med risk att få en hel skopa ovett tar jag nu detta beslut:
Auktionen börjar om på utgångsbudet 50 kr och håller på till fredag kväll klockan 20.00 med förlängning fem minuter från sista budet. Vanlig tid gäller för klockslaget i timmar och forumtiden för klockslaget i minuter. I god tid före omläggningen till sommartid med andra ord. Frakt tillkommer.
Risken finns att budgivare tycker att jag är en idiot och hoppar av, men då får jag stå mitt kast och jag respekterar detta. Kronor hit eller dit är inte det viktigaste för mig utan att det blir rättvist.
Än en gång, ursäkta för strulet.
/Janne

22

Vet inte vad klockan är, men halva tutknappen saknas också!  ICQ/be

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

23

ICQ/bj

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

24 Senaste redigerad av vw1948 (2019-03-29 09:17:38)

Lowflyer skrev:

Jag Vill först och främst be alla budgivare om ursäkt för strulet som har uppkommit. Jag tyckte att jag hade satt upp glasklara villkor för budgivningen, men nu har det visat sig att man kan få flera olika tider på forumet beroende på vilka inställningar man har gjort. Jag har funderat mycket på hur jag skall göra. Jag vill inte att någon skall känna sig lurad för att forumets klocka är tvetydig, samtidigt som risken finns att vw1948 blir besviken/sur på mig. Med risk att få en hel skopa ovett tar jag nu detta beslut:
Auktionen börjar om på utgångsbudet 50 kr och håller på till fredag kväll klockan 20.00 med förlängning fem minuter från sista budet. Vanlig tid gäller för klockslaget i timmar och forumtiden för klockslaget i minuter. I god tid före omläggningen till sommartid med andra ord. Frakt tillkommer.
Risken finns att budgivare tycker att jag är en idiot och hoppar av, men då får jag stå mitt kast och jag respekterar detta. Kronor hit eller dit är inte det viktigaste för mig utan att det blir rättvist.
Än en gång, ursäkta för strulet.
/Janne

Inga problem för min del. Du kan nog inte lastas för oklarheter med forumtiden.
Jag börjar med ett bud på 100 kr igen för tutknappen.

25

ICQ/ay