Ja vad har ni att säga om de olika fabrikaten på bussningar till torsionsarmarna?
Har sökt lite snabbt på nätet och hittar tre tillverkare, wagenvest, bugpack och empi.
Det är de röda alt svarta hylsorna jag menar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Polyuretanbussningar, vilket fabrikat är bäst?
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja vad har ni att säga om de olika fabrikaten på bussningar till torsionsarmarna?
Har sökt lite snabbt på nätet och hittar tre tillverkare, wagenvest, bugpack och empi.
Det är de röda alt svarta hylsorna jag menar.
Har kört mycket med Powerflex, dom är blåa dock var det i en gammal Porsche.
Har kört mycket med Powerflex, dom är blåa dock var det i en gammal Porsche.
Gör powerflex bussningar även till splitbuss?
Till baywindow vet jag det finns men splittbus är jag lite osäkert på.
Tror inte att det gör nån skillnad vem tillverkaren är. Dom röda är mjukare än dom svarta men hårdare än gummibussningar.
I första hand använd original om det inte funkar av någon anledning, skulle jag köpa wagen west.
Har testat Bugpack och de var inget bra och Empi är ju sällan bra.
Ta kontakt med Franke han borde ha bäst koll på vad som funkar.
I första hand använd original om det inte funkar av någon anledning, skulle jag köpa wagen west.
Har testat Bugpack och de var inget bra och Empi är ju sällan bra.Ta kontakt med Franke han borde ha bäst koll på vad som funkar.
Lite så jag kände med empis grejer. Wagenwest verkar ha vettiga prylar all over.
Franke kommer kontaktas, tack för tipset.
Har du nållager eller bakelitbussningar, dvs är det en 55-63 framvagn (bakelit) eller 64-67 (nållager).
Jag håller med Lars.T, original är det bästa.
Nu har inte jag testat allt men det lilla jag har sett o känt på vad det gäller plastbussningar till VW så är jag inte imponerad. Wagenwests bussningar vet jag inget om men deras övriga grejer ser proffsiga ut iaf.
Jag har gjort egna i lagermetall (mässing) och det funkade hyffsat men det finns inget som slår original nållager. Skulle jag vara tvungen att välja något annat än original så kanske acetalplast/delrin vore lämpligt? Finns ju även andra material som teflon m.m men vad som är bäst där sett till ekonomi/livslängd har jag inte kollat upp.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Splitbuss » Polyuretanbussningar, vilket fabrikat är bäst?
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.