1

VW1200-59. Körde denna till jobbet Mån-Fre då det var den enda bil man hade råd med på den tiden. Rejsade på helgerna, 1835a på pumpbensin,  0.7 Bar laddtryck, 12,7 1/4mile. gatdäck med helt galen camber då den var sänkt 10cm baktill . 30år sedan. Härliga tider. Önskar man hade haft tillgång till E85, som dagens "Ungar".

Post's attachments

Attachment icon 59VBAK.BMP 883.55 kb, 319 downloads since 2019-02-25 

Attachment icon LOOKER59.BMP 709.83 kb, 256 downloads since 2019-02-25 

Attachment icon Turbo1835.BMP 886.93 kb, 256 downloads since 2019-02-25 

2

Fränt!
Vad tror du effekten låg på?

Mera känd som jb...

3

Tackar !:)
Skulle gissa på runt 200hp

4

snygg bil cool motor ett sådant sugturbo system skulle jag vilja köpa ,någon som har?

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,scirocco 76,the beast buggy,

5

Tack !:)
Man hade ju sina förebilder i Hot VWs, Bob Godfreys Ghia, Red Rider Mfl. Rayaj Turbo regerade scenen, inga dumma grejer aven om lite ålderstiget idag. Finns ett brett utbud av kepressorhus/turbiner samt avgasdito. Rayaj är dessutom dom enda, som jag vet, som är Carbontätade och tål luft/bränslebandning vilket öppnar för förgasare på sugssidan.

6

imola skrev:

Tackar !:)
Skulle gissa på runt 200hp

Jag man ska ju bygga på en typ1. En jäkla skillnad i vikt mot min tunga typ3.  ICQ/ag

Mera känd som jb...

7

JBlom skrev:
imola skrev:

Tackar !:)
Skulle gissa på runt 200hp

Jag man ska ju bygga på en typ1. En jäkla skillnad i vikt mot min tunga typ3.  ICQ/ag

Har för mig den låg runt 720kg, bra vikteffekt