1

Köpes Pm eller Mail

Mvh Jensa

2

Ska finns på lagret, ska kolla upp det

70:a Cab, Gazzer, Variant

3

Strålande, bör passa -70 och äldre vxl låda.
Mvh Jensa

4

Jag har både grön och röd trimco tryckplatta 650sek styck. 0707596245

5

Fasen va kul, maila ngr bilder på båda
Mvh Jensa

6

Nu lite fakta om Trimcos tryckplattor. Alla var röda och gick från milda till tokvilda. Dom jag har är otroligt trögtrampade och dödar växellådor på löpande band. På det glada 80-talet körde man dessa med trepucks sinterlamell med blandad framgång. Original drivaxlar gick av i starten för dom som lyckats få lite pulver i maskin,dom som försökte varva sig iväg rensade ettans drev.  En annan vanlig variant med dessa tryckplattor var att det var svårt att trampa ur helt då röret i tunneln lossnade och böjde sig i tunneln så man kunde inte trampa ur helt. Man öppnade tunneln och svetsade fast röret med en ytterligare oväntad effekt. Man trampade sönder pedalstället. Den röda Trimcoplatta som du körde med var nog ungefär som en Kennedy steg 1 så köp en sån och måla röd,det är mitt råd. Jag vill inte sälja på dig saker som inte kommer att funka.

7 Senaste redigerad av Svwerker (2019-02-27 09:43:28)

Tror knappast att den motsvarade steg 1 med tanke på effekten och inte tillstymmelse till slir med 200+ turbohästar. Körde 8,48/143 på 201 med den vilket bör vara ca 220 hk.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Min erfarenhet säger mig att turbobilar sällan har full effekt vid start (läs bogga) så en kennedy steg 1 skulle nog inte slira ändå. Turbobilar kör oftast sönder treans växel då motoreffekten kommer med full styrka men då var väl du redan över mållinjen. Själv körde jag 7.93 på 201m med förgasare. Vad blir det för hk enligt din kalkyl?

9

Hans Landelius skrev:

Min erfarenhet säger mig att turbobilar sällan har full effekt vid start (läs bogga) så en kennedy steg 1 skulle nog inte slira ändå. Turbobilar kör oftast sönder treans växel då motoreffekten kommer med full styrka men då var väl du redan över mållinjen. Själv körde jag 7.93 på 201m med förgasare. Vad blir det för hk enligt din kalkyl?

Bror ju på vad bilen väger men vet inte vad det ger i diskussionen om tryckplattan Jensa söker.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Den ena står det 2600lb på . den andra är något mildare men inte en steg 1. Om det stod 1700 så är det som en steg1 Kennedy så det är bara och skaffa lite rödfärg.

11

Idén med anonnsen var väl mer att hitta den Trimco tryckplatta jag köpte av Ebbenäs -87 som lirade på min turbomotor följande två år innan motorn såldes vidare. Har lyckats samla ihop en hel del av dom specifika delar som satt på just den, vilket lirade kanon dom två år jag hade nöjet att äga den. Vore betydligt enklare om jag skulle bygga en ny motor. Nu snackar vi nostalgibygge

12

Dom kan se ut såhär....

https://i.imgur.com/5u314F0.jpg

13

mettis skrev:

Dom kan se ut såhär....

https://i.imgur.com/5u314F0.jpg

Trevligheter!

14

Ett kännetecken på den rätta tryckplattan är att en av fjädrarna som håller centrumringen på plats saknas och är ersatt av ett najband.
Jag kan för mitt liv inte komma ihåg att jag sålt den så jag kan inte leda i rätt riktning.

Ali G

15

Svwerker skrev:

Ett kännetecken på den rätta tryckplattan är att en av fjädrarna som håller centrumringen på plats saknas och är ersatt av ett najband.
Jag kan för mitt liv inte komma ihåg att jag sålt den så jag kan inte leda i rätt riktning.

Det har du kanske inte heller, ligger säkert på den berömda "Hyllan"  ICQ/ab

16

imola skrev:
Svwerker skrev:

Finns ju mer berömda myter än den som knappt existerar  ICQ/ag

Ali G

17 Senaste redigerad av mettis (2019-03-01 22:04:25)

Svwerker skrev:
imola skrev:
Svwerker skrev:

Som din "Lila" Svwerker ;-) Kanske har tryckplattan gömt sig i den?

https://i.imgur.com/JTGHcke.jpg

18

mettis skrev:
Svwerker skrev:
imola skrev:

ICQ/ag

Ali G

19

mettis skrev:
Svwerker skrev:
imola skrev:

Tyckte allt Sverkers vänsterben såg lite kralligare ut än det andra när jag såg honom sist  ICQ/ab

20

imola skrev:
mettis skrev:
Svwerker skrev:

Tyckte allt Sverkers vänsterben såg lite kralligare ut än det andra när jag såg honom sist  ICQ/ab

Inget mot högerarmen  ICQ/ag

Ali G