1 Senaste redigerad av mettis (2019-03-02 14:45:54)

En så'n där "helrund" med rullager.

Det "flöt omkring" nya sådana på 80-talet här i Norrköping ("Svesses Bildelar" hade ett parti...) och säkert liger det någon i "hyllan" hos någon ?

Jag har en trimmad "1200:a" liggandes, men nu är det så pass med tid o pengar nedlagt att jag vill byta ut originalveven... !

PM mig ?

Mettis i Norrköping

2

Har du frågat Pära om han vill sälja sin?

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

PM:at

[

4

Jensa J har också en ny i kartong...

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

5

Inte för att låta negativ... men varför vill du ha en SPG-vev? De är utdömda som dåliga och vrider sig vid hårda starter.. Är det inte bättre att satsa på en nerstrokad Demello eller DPR? Såg att det låg en nerstrokad på dragrace-marknaden på FB för ett tag sen (62,5mm slag).

6

Detta verkade intressant! SPG, 64 slag... MMM

Ursäkta OT, men går det pilla in en sådan i en 25/30häst.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

7

Man pillar inte in vevar dom passar rakt av i rätt motor. Nej dom passar inte i en 25-30hk motor.

8

Jag är bara ute efter motviḱt (balansen) och en SPG-vev skulle hålla för mig....
Eftersom motorn är ihopsatt och körd (i Buggyn på Bug-Run 2012) så vore det enklast att bara byta vev till en sådan....

+ kolvar förståss, jag har 1303 kolvar i nu...men man kanske kan bussa om dom till 20mm kolvbult, vore synd att gå ner i komp med 34Hkr kolvar ?-)

Tja, vi får se.....

Specen är 1303 portade toppar, planade 9:1 i komp, 284gr kam och Dellorto 40:or och alltså 64mm vev.

9

Så dåliga som folk tror är de inte. Finns flera som körd dragracing med dem utan vare sig svetsat eller stiftat men när det händer så händer det på riktigt.  Default/lol
Blir rätt mycket olja på asfalten.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

MickeW skrev:

PM:at

Hade du någon tillsalu?

11

Har 2st flång nya i kartong med installationsanvisning och Tyska papper, inkl lagersats bipackad i kartongen med vaxat papper. Ska sälja dom till Japan när jag går i pension  ICQ/ay

12

imola skrev:

Har 2st flång nya i kartong med installationsanvisning och Tyska papper, inkl lagersats bipackad i kartongen med vaxat papper. Ska sälja dom till Japan när jag går i pension  ICQ/ay

Mettis bor ju i Peking , det är ju nästan Japan.

13 Senaste redigerad av mettis (2019-03-02 14:44:42)

imola skrev:

Jo, det är flera i Norrköping oxå, som har dom liggandes "i glasskåp".... vad det är för roligt med det?
Några större pengar handlar det väl inte om, och jag lutar väl mera åt en 69 - 74mm CB motviktsvev för under 3000kr.
(men då blir det ju lite mer volym = mindre maxvarv ,-(

Annars kan jag sälja motorn till någon som redan har rullvev..?

Pris. 6000Kr som den står (Longblock, med cyl-kåpor. Se länken nedan?)

https://boxerville.se/forum/viewtopic.p … 90&p=4

14 Senaste redigerad av imola (2019-02-26 18:50:56)

Leif VW Persson skrev:
imola skrev:

Mettis bor ju i Peking , det är ju nästan Japan.

Hehe sant, jag med ICQ/ab