underbart bygge 
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Sidor Föregående 1 … 16 17 18 19 20 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
underbart bygge 
Du e grym Micke, ja blir ju avis
Ska bli sjukt kul att se den här bilen live (i sommar?) Börjar snart bli dags att visa lite motorbygge!
Grymt jobbat!!
Och så otroligt seriöst! Hoppa man får se den på nån bana i sommar!

Ska bli sjukt kul att se den här bilen live (i sommar?) Börjar snart bli dags att visa lite motorbygge!
Maskin sitter där redan Bara en massa jobb o mappa skiten
/// Micke
berätta gärna mer om uppbyggnaden.. olje luft separations delen , och varför du gjorde så. 
Är det någon speciell typ av oljevärmare du har
Vet du om det är bättre att värma oljan än att värma vattnet som jag gör, andra värmer oljan trots att dom har vatten
berätta gärna mer om uppbyggnaden.. olje luft separations delen , och varför du gjorde så.
Det sitter lite plåtar som skiljer ut luften ur oljan i tanken
För luft är det ofta i oljan om man varvar hårt
För den novise Om man kör på strippen runt runt så är det stor risk att man får ett vevstaks ras efter som oljan aldrig får lufta ur sig ( skum)
Det syns aldrig på olje trycket men bärigheten på oljan kan vara mer än 50% sämre
( sådant syns på vevlagren om man river isär och kollar )
Då brukar 3ans vevtapp fått skador ibland har det skurit på den tappen
/// M
Är det någon speciell typ av oljevärmare du har
Vet du om det är bättre att värma oljan än att värma vattnet som jag gör, andra värmer oljan trots att dom har vatten
Nä det är en vatten värmare så jag kan koka ur spriten ur oljan ( vill starta när tempen är 70gc för då är oljan bäst kylning och smörjning )
Det är alltid bättre att värma oljan än vatten
Bara för info på riktigt extrema räser motorer som är vatten kylda värmer man oljan till 70-75 grader c sen kyler man vattnet till 10+ c
Om du skulle titta på vissa banracing klasser (dtm/f1) så har man cirkulerande vatten och olja till rätt temp När tempen är rätt på instrumentet startar man maskin om inte så skär den ihop
/// Micke
Johan W skrev:Är det någon speciell typ av oljevärmare du har
Nä det är en vatten värmare så jag kan koka ur spriten ur oljan ( vill starta när tempen är 70gc för då är oljan bäst kylning och smörjning )
Det är alltid bättre att värma oljan än vatten
Bara för info på riktigt extrema räser motorer som är vatten kylda värmer man oljan till 70-75 grader c sen kyler man vattnet till 10+ c
Om du skulle titta på vissa banracing klasser (dtm/f1) så har man cirkulerande vatten och olja till rätt temp När tempen är rätt på instrumentet startar man maskin om inte så skär den ihop
/// Micke
Bra info där
Får tänka om lite alltså 
Fantastiskt seriös projekt det här, mycket intressant läsning med bra förklaringar dessutom.
Keep up the good work.

Håller med föregående talare. Riktigt imponerande bygge, ser fram emot slutresultatet!
Sån jädra överkurs för en annan alltså, fattar inte hälften av vad som görs, jag är glad om jag kan få ihop en "originalbil"
Coolt 
Det var lite mera arbete nerlagt på rör högen
ett rör så det inte spiller soppa på banan 
Snabbkopplingar för soppan ( går snabbare att rycka ur maskin då
)

Så var soppa systemet provkört och kört upp olje trycket o kollat alla givare

Det är mycket nära uppstart av maskin som sug
/// Micke
Spännande 

Hoppas man får chansen att se den köra i sommar! Kommer att bli grym! 
Det är ett fantastikt kul att se hur en såpass potent bil blir till från en rörhög! Får snart bli ett besök ner och kika lite när jag lämnar mitt block! 
Hej Så är det lite till på sin plats
Det får vara så lätt att riva ur maskin och inte koppla fel bland slangarna när polarna hjälper till 
dump ventilen på sin plats 
Alla slangar till laddtrycks styrningen som är förberett CO2 styrning 
/// Micke
Alltså...den nedersta bilden - skulle man vilja ha förklarad. Erkänner att jag har ingen koll !-)
("tack för senast")
Härligt, kämpa på! 
Känns som mycket i sista bilden...
..
Skall vara lätt att riva ut maskinen. ..
Vad brukar behöva kollas bytas justeras vid dylika tillfällen?
Helt ovetande därför frågan.
du får städa upp bland sladdarna, PPRMicke!
Michaelth: jag gissar ALLT. Koppling, drivaxlar, toppar . . . ur med maskin.
Snabba ryck. Nästa start om Xh, xm . . .
Sidor Föregående 1 … 16 17 18 19 20 … 32 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » En dragracing bil föds och fortsättningen på sitt racing liv
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.